Недостигът на стоки и повишаването на цените ще бъдат най-големите предизвикателства в търговията за празниците.

От началото на годината се наблюдава драстичен недостиг на складови наличности и повишения на цените, показва проучване на сайта за онлайн пазаруване и сравнение на цените в България Pazaruvaj.com, който за седми път изследва плановете и навиците за пазаруване на потребителите.

Британският ужас нахлува и в Германия: Скоро нещата може да са като след войната

Изборът също е ограничен особено на пазара на техника поради стагнацията на азиатското производство в резултат на коронавируса и забавянето на доставките.

Тази Коледа българите ще купят подаръци за поне 7 души, а средната стойност на заделените пари ще бъде 358 лева. Средният разход за подарък е 54 лева, което е с 22 лева под отделеното миналата година.

Разходите за коледни подаръци могат да достигнат до 19% от средния нетен месечен доход на едно домакинство.

Пандемията от COVID-19 промени най-търсените продукти за подарък, като трите най-популярни категории преди година бяха облеклото (48%), грижа за красотата и козметика (38%) и играчки (36%). Тази година най-голямо е търсенето на битова електроника (52%).