Когато пазаруваме, търговецът е длъжен да предостави предварителна, изчерпателна информация. При онлайн търговията имаме право на връщате в 14-дневен срок, дори без никакви обяснения, и това се отнася за територията на целия Европейски съюз.

Ако пазаруваме от страна извън ЕС, трябва да прочетем внимателно какво е обяснено като регламент. Това обясни в ефира на БНР-Радио София Ангел Джалев, член на Комисията за защита на потребителите (КЗП).

Понякога снимките на продуктите в сайтовете са илюстративни, не съответстват на истинските. Не бива да бързаме и плащаме импулсивно. Добре е да си направим проучване, да сравним стоката в други сайтове, да потърсим отзиви и мнения.

Джалев подчерта, че задължително е да сме сигурни в търговеца, стопанския субект и да се води писмена кореспонденция с него, за да може при нужда да се докаже, че той не е изпълнил задължения, вменени му по закон.

„Анализирайте покупката, да се уверите, че съответства на вашите нужди. Въпреки гарантираната възможност за връщане на стоката, все пак по-добре е да не се налага да го правите“, отбеляза експертът.

Във физически магазин нямаме гарантирано право за (безпричинно) отказване от покупката. Тази възможност е доброволно предоставена от някои търговци. И тук обаче продавачът има задължението да информира за качествата и характеристиките на стоките.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук