Компанията "Евроинс", с която "Алфатур" има сключена застраховка "Отговорност на туроператора", ще сезира прокуратурата за умишлен фалит на дружеството контрагент. Мотивите на застрахователите са, че клиентът им не ги е уведомил за невъзможността да покрива плащанията си.  
Застраховката покрива отговорността на агенцията за причинени имуществени вреди, включително при неплатежоспособност и несъстоятелност. Полицата гарантира всички депозити и предплатени суми на клиенти, за които не са предоставени услуги. Претенции могат да се предявят във всеки офис на "ЗД Евроинс" АД или по електронен път. 

Хората, които няма да пътуват за празниците с "Алфатур", трябва да си получат парите от застрахователя до 15 дни след представянето на всички документи, а застрахователят след това да си търси правата по съдебен път, каза по Нова ТВ министърът на туризма в оставка Николина Ангелкова. Другият вариант бил да пътуват с друга компания, с която обявената в несъстоятелност фирма поддържа контакти.