Няколко сигнала за некоректна реклама от страна на фирмата, произвеждаща майонеза „Олинеза” бяха получени в редакцията на БЛИЦ. Потребители се оплакаха, че са се опитали да се възползват от реклама, в която се промотира намаление от 15% на продукт на „Олинеза”. Разочарованието на нашите читатели било голямо, след като разбрали, че широко разпространената медийна кампания за голяма отстъпка не важи във всички магазини, в които се предлага продукта.
Тъй като напоследък Комисията за защита на потребителя констатира много случаи на нелоялни търговски практики, БЛИЦ потърси за коментар председателят на КЗП Димитър Маргаритов. Публикуваме отговора на Маргаритов без редакторска намеса.<br /> <br /> &bdquo;В конкретния случай ние установихме и забранихме на производителя да отправя в своя рекламна кампания заблуждаващи послания за нереално намаление на цената на негов продукт в търговската мрежа. Провежданата промоционална кампания посредством печатна реклама създаваше погрешно впечатление у потребителите, че могат да закупят продукта с намаление от 15%.<br /> <br /> В хода на проверката ние установихме и това, че производителят беше включил в кампанията си и артикул, който не е фигурирал в неговото продуктово портфолио и следователно не е предоставял на своите дистрибутори.<br /> <br /> В резултат от нашата намеса, след произнасянето на комисията, търговецът е преустановил тези практики &ndash; тези заблуждаващи послания вече не се излъчват към потребителите.<br /> <br /> Всяка от практиките подлежи на отделна санкция, като &ndash; освен забраната за прилагането й в бъдеще, законът предвижда и санкция до 30 000 лв., а при повторно нарушение тя може да достигне до 50 000лв.<br /> <br /> В хода на проверката ние установихме и това, че производителят беше включил в кампанията си и артикул, който не е фигурирал в неговото продуктово портфолио и следователно не е предоставял на своите дистрибутори.<br /> <br /> В резултат от нашата намеса, след произнасянето на комисията, търговецът е преустановил тези практики &ndash; тези заблуждаващи послания вече не се излъчват към потребителите.<br /> <br /> Всяка от практиките подлежи на отделна санкция, като &ndash; освен забраната за прилагането й в бъдеще, законът предвижда и санкция до 30 000 лв., а при повторно нарушение тя може да достигне до 50 000лв&rdquo;, обясни Димитър Маргаритов.<br /> <br /> БЛИЦ призовава читателите си, ако станат свидетели на подобни нелоялни реклами, заблуждаващи потребителите, да ни сезират незабавно.<br /> <br /> <br /> <br /> &nbsp;