Германия ни хвали: Клиентът е цар в България, веселието - на достъпни цени
И тази година българският туризъм печели от несигурността в традиционни туристически дестинации като Турция и Египет. Заради терористичната заплаха в тези две страни много чужди туристи се пренасочват към България и нейните курорти, посочва агенция ДПА и добавя, че българското Черноморие привлича гостите най-вече с доброто съотношение между цени и предлаган продукт, както и с хубавите си плажове.
"Българските курорти са сигурни и предпочитани места за почивка", казва българската министърка на туризма Николина Ангелкова, цитирана на сайта на телевизия n-tv.
А шефът на РПУ-Несебър Живко Даскалов допълва картината с уверението, че силите на реда и хотелиерите работят съвместно за намаляване на риска от тероризъм. "Към това спада охрана на плажовете и обучение на персонала в хотелите", казва полицейският началник пред агенция ДПА.
Отлични прогнози
Всички в бранша - от хотелиерите до продавачите на сладолед - очакват отличен летен сезон. Министър Ангелкова - също. Прогнозите са за 10% повече туристи, отколкото през миналата година, която беше най-добрата за българския туризъм от 1989 насам.
През 2016 г. България прие общо 8,2 милиона чуждестранни туристи, припомня ДПА и уточнява, че около 10 на сто от чуждите туристи, почивали в България през миналата година, са били германци. Агенцията цитира и прогнозата на Института за анализи и оценки в туризма, според която през 2017 в България ще почиват 11 на сто повече туристи, отколкото през миналата година.
Около 13 процента от БВП на България се дължат именно на туризма. Постъпленията за 2016 г. се изчисляват на над 3,15 милиарда евро, което е с 15% повече спрямо 2015 година. Да не говорим, че реалните постъпления със сигурност са много по-високи, тъй като статистиката няма как да обхване сивия сектор, посочва ДПА.
Най-сериозните конкуренти на България са двете ѝ южни съседки - Турция и Гърция. По отношение на цените обаче България е без конкуренция: цените на стоките и услугите са с около 50% по-ниски от средните за ЕС нива, отчита Евростат.
По този повод вестник "Кьолнер Щатанцайгер" посочва, че никъде в ЕС дрехите не са толкова евтини, колкото в България. България е най-изгодна и по отношение на алкохола и тютюневите изделия - там те струват с 1/3 по-малко спрямо средната им цена в ЕС, отбелязва изданието, а ДПА пише на свой ред, че кредото на българския туризъм гласи: "Клиентът е цар".
По-нататък агенцията цитира министър Ангелкова с думите, че България има потенциал да се превърне в целогодишна туристическа дестинация - заради богатото си културно наследство и добрите си вина.
Едно голямо "но"
Стига да не беше един сериозен проблем: недостигът на работна ръка. Навсякъде из летните курорти са разлепени обяви за набиране на персонал. Но заради ниското заплащане българските рецепционисти, камериерки, келнери, готвачи и водни спасители предпочитат да си търсят работа в Гърция, Италия или Малта, където печелят много повече.
България вече търси решение на този проблем - чрез набиране на персонал от страни извън ЕС, например от Украйна и Молдова. За тази цел в началото на юни българското правителство облекчи режима за назначаване на чужденци в туристическия бранш, информира ДПА.
Последвайте ни
0 Коментара: