Извънредно от МС: Правителството подкрепи превозвачите, Борисов ще говори с Меркел и Макрон!
Фирмите протестират срещу готвените от Европейския съюз изисквания за командировките на камионите. Една от тях е примерно след три седмици в чужбина, те да се връщат в родината за почивка от два дни. Тези изисквания са главно по настояване на Франция.
Имало разминавания в няколко посоки по идеите на Франция. Едното е за задължително връщане на шофьорите. Московски поясни, че така се нарушават човешки права. Не сме съгласни шофьорите задължително да спят в хотели или мотели. България иска, ако ще трябва да спят там, да има осигурен паркинг за тежкотоварното превозно средство.
Предстоят ни много тежки дебати, каза Московски. Франция демонстративно блокира разговорите. В сряда и четвъртък предстои среща на Борисов с Макрон и Меркел, където ще се постави темата. Поканена е ресорната еврокомисарка Виолета Булц, за да обсъди с бранша и властта въпросния спор. Самият министър е изненадан от заложените рестрикции. ЕС е един общ пазар, подчерта Московски. Абсурдно е, по думите му, да се либерализира пътническият транспорт и да се заложат рестрикции за транспорта на стоки. Думите на Ивайло Московски бяха приветствани от бранша.
"Ако този пакет мине в този вид. Ако се наложи да председателствам съвет с текстове, които са така написани, ще напусна съвета”, категоричен бе Московски по повод предстоящите срещи с колегите си транспортни министри в рамките на българското председателство на Съвета на Европейския съюз.
От транспортния бранш са категорични, че планираните евромерки са пагубни за сектора и голяма част от фирмите ще фалират. 200 000 са заетите в сектора, по думите на Христо Христов. Целият бранш е обединен по темата. Законът "Макрон" показва двойните стандарти, категорични са шофьорите. Опасенията им са, че ако минат предложенията, те ще са принудени да работят в чужбина.
Този закон унищожава бранша, но и други съпътстващи браншове, според превозвачите. Те са готови и на демонстрации, за да видят евролидерите какво причиняват на сектора. Йордан Абаджиев вижда географско разделение зад закона "Макрон". Ние сме силно притеснени, изтъкна той. С камиони и микробуси транспортният бранш ще шества на срещата на върха.
Обмислял се пакет от действия включително блокиране на заводи на чуждестранни инвеститори. Превозвачите са готови да затворят и границите.
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ
Последвайте ни
0 Коментара: