Правителството подкрепи превозвачите в протеста им срещу готвените промени в рамките на Европейския съюз. Министърът на транспорта Ивайло Московски се срещна с представители на български фирми, извършващи международни превози, след което категорично обяви няколко точки, по които напълно подкрепя исканията им.

Фирмите протестират срещу готвените от Европейския съюз изисквания за командировките на камионите. Една от тях е примерно след три седмици в чужбина, те да се връщат в родината за почивка от два дни. Тези изисквания са главно по настояване на Франция.

Имало разминавания в няколко посоки по идеите на Франция. Едното е за задължително връщане на шофьорите. Московски поясни, че така се нарушават човешки права. Не сме съгласни шофьорите задължително да спят в хотели или мотели. България иска, ако ще трябва да спят там, да има осигурен паркинг за тежкотоварното превозно средство.

Предстоят ни много тежки дебати, каза Московски. Франция демонстративно блокира разговорите. В сряда и четвъртък предстои среща на Борисов с Макрон и Меркел, където ще се постави темата. Поканена е ресорната еврокомисарка Виолета Булц, за да обсъди с бранша и властта въпросния спор. Самият министър е изненадан от заложените рестрикции. ЕС е един общ пазар, подчерта Московски. Абсурдно е, по думите му, да се либерализира пътническият транспорт и да се заложат рестрикции за транспорта на стоки. Думите на Ивайло Московски бяха приветствани от бранша.

"Ако този пакет мине в този вид. Ако се наложи да председателствам съвет с текстове, които са така написани, ще напусна съвета”, категоричен бе Московски по повод предстоящите срещи с колегите си транспортни министри в рамките на българското председателство на Съвета на Европейския съюз.

От транспортния бранш са категорични, че планираните евромерки са пагубни за сектора и голяма част от фирмите ще фалират. 200 000 са заетите в сектора, по думите на Христо Христов. Целият бранш е обединен по темата. Законът "Макрон" показва двойните стандарти, категорични са шофьорите. Опасенията им са, че ако минат предложенията, те ще са принудени да работят в чужбина.

Този закон унищожава бранша, но и други съпътстващи браншове, според превозвачите. Те са готови и на демонстрации, за да видят евролидерите какво причиняват на сектора. Йордан Абаджиев вижда географско разделение зад закона "Макрон". Ние сме силно притеснени, изтъкна той. С камиони и микробуси транспортният бранш ще шества на срещата на върха.

Обмислял се пакет от действия включително блокиране на заводи на чуждестранни инвеститори. Превозвачите са готови да затворят и границите.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ