Ще инициираме промени в Закона за устройство на територията и други нормативни промени с цел ограничаване на екорекета на нароилите се стотици т.нар. екоорганизации, които навсякъде ограничават инвестиционните инициативи. Това обяви председателят на КРИБ Кирил Домусчиев при представянето на приоритетите на Асоциацията на организациите на българските работодатели. 
Шефът на най-голямата работодателска организация обяви, че президентът Румен Радев е бил подведен от синдикатите за ветото върху Закона за концесиите.

По този начин Домусчиев даде да се разбере, че няма да търпи задкулисните игри на синдикалистите, които се опитват да прокарват лобистки интереси.

Пресконференцията на Домусчиев създаде и други важни новини.

Една от тях, че сред записаните основни приоритети на работодателите за годината е „ограничаване на т.нар. екологичен рекет срещу бизнеса от страна на псевдо-природозащитни организации, препятстващи инвестиционния процес и растежа в областта на добивната, преработвателната, строителната и туристическата индустрии“.

Пред журналисти говориха ръководителите на национално представителните работодателски организации – Васил Велев, Божидар Данев, изпълнителен председател на Българска стопанска камара (БСК), Цветан Симеонов, председател на Българска търговско-промишлена палата (БТПП) и Кирил Домусчиев, председател на Конфедерация на работодателите и индустриалците в България (КРИБ).

Пълният списък на приоритетите на работодателите за тази година:

ПРИОРИТЕТИ

на Асоциацията организациите на българските работодатели за 2017 г.

I. Осигуряване на човешки ресурси за икономиката:
1. Образование – бърза и дълбока реформа на професионалното и на висшето образование, вкл. държавни стипендии с ангажимент за последваща реализация и „трансферни права“;
2. Трудова миграция – прекратяване на подпомагания от държавата износ на човешки ресурси и облекчаване на вноса, вкл. чрез двустранни правителствени споразумения с трети страни;
3. Ограничаване на административната намеса на пазара на труда и подобряване на трудово-осигурителното законодателство:
Ратифициране на Конвенция 131 на МОТ и приемане на механизъм за определяне на МРЗ;
Законодателни промени за премахването на МОД и „класовете“;
Отмяна на временно въведената мярка работодателят да плаща за първите 3 дни болнични;
Реформа в медицинската и трудовата експертиза и прекратяване на злоупотребите с пенсии за инвалидност;
Преглед на режима за извънреден труд, с оглед допускане на по-голяма гъвкавост при полагането му и по-голям брой работни часове в рамките на една година.

II. Подобряване на бизнес средата в България за повишаване на конкурентоспособността на българските производители:
1. Запазване на съществуващия данъчен модел;
2. Предприемане на всички необходими мерки за присъединяване на Република България към валутно – обменния механизъм ERM II едновременно с поемането на ротационното председателство на ЕС през 2018 г.;
3. Приемане на нова енергийна стратегия, ограничаване и ликвидиране на практиките на дотиране и кръстосано субсидиране в енергетиката; ограничаване на злоупотребите и разхищенията, на непазарното изземване на доход чрез такса „задължения към обществото“; либерализация на пазара;
4. Ускоряване въвеждането на електронно управление;
5. Регламентиране на законов механизъм за прилагане на разходо-покривния принцип при определяне на всички държавни такси, прилагане на практика на принципа „замърсителят плаща“ (съгласно Директива 2008/98/ЕО);
6. Утвърждаване и прилагане на практика на оценка на въздействие и публично консултиране на проектите на нормативните актове;
7. Въвеждане и спазване на принципа на „мълчаливо съгласие“ във всички нормативни актове;
8. Свеждане на регулаторните режими до минимално изискуемите от европейското законодателство;
9. Законодателна инициатива за изменение на ЗУТ с цел облекчаване на строително-инвестиционния процес, особено за по-малките обекти;
10. Ограничаване на т.нар. екологичен рекет срещу бизнеса от страна на псевдо-природозащитни организации, препятстващи инвестиционния процес и растежа в областта на добивната, преработвателната, строителната и туристическата индустрии.

III. Подготовка на Българското председателство на Съвета на Европейския съюз:
1. Партньорство и прозрачност в подготовката на Българското председателство на Съвета на ЕС – участието на бизнеса в изготвянето на приоритети и програма на Председателството, участие в дейностите съгласно чл. 13, ал. 2, т. 16 на ПМС №114/10.05.2016 г.;
2. Подготовка на международни форуми на работодателите в рамките на Председателството.

IV. Развитие на капиталовия пазар:
1. Усъвършенстване на нормативната уредба ограничаване на свръхрегулациите, опростяване, улесняване и автоматизиране на процедурите;
2. Създаване на условия за финансиране на малкия и средния бизнес чрез капиталовия пазар;
3. Оценка на потенциала и допускане до търговия на регулиран пазар на миноритарни дялове от държавни дружества и набиране на финансов ресурс за реализиране на големи/инфраструктурни проекти чрез капиталовия пазар.

АОБР е учредена през 1995 г., като обединение на официално признатите за представителни организации на работодателите в позициите на своите членове и да съдейства за консолидиране, балансиране и единно представляване на техните интереси на национално ниво и в рамките на Международната организация на труда и Международната организация на работодателите.