Няколко седмици преди Великден пазарът на агнешко месо е привидно спокоен. Потребителите все още не са започнали да търсят активно традиционния за празниците продукт, но животновъдите вече имат опасения дали ще могат да реализират стоката си.

"Към момента цените на агнешкото месо са в диапазона между 19-21 лв. в магазинната мрежи, а около 10 лв. живо във фермите. В тях цените няма да се покачват повече, това ще бъде цената, която ще преобладава в кампанията тази година.

В магазините може би ще има леко увеличение, което няма да прескочи тавана от 24-25 лв. за килограм", каза председателят на Националната козевъдна и овцевъдна асоциация Симеон Каракаколев в студиото на "България сутрин" по Bg On Air.

Той подчерта, че всичко под и над тази цена би било спекула.

"Производството на агнешко месо е едно от малкото, които самозадоволят потреблението на страната. Няма нито дефицит, няма излишък. И тази година ще бъде така - ще има достатъчно агнета, които ще задоволят консумацията на Гергьовден. В социалните мрежи видях, че има цена от 30 лв., което е абсурдно. Клиентът не бива да купува на тази цена и да я приемат за нормална", допълни Каракаколев в ефира на Bulgaria ON AIR.

Попитан дали цените се подбиват от вноса, той отговори: "Тенденция е от няколко години от наша съседна държава да се внася месо с 30% по-ниско. Така е по ред причини. Там не действат тези регулации, които действат в ЕС. Там се субсидира износът."

Става въпрос за Република Северна Македония.

"Надявам се по-късно да проведем конструктивен разговор с министъра на земеделието Иван Иванов, защото трябва да има по-стриктен контрол, който да даде някаква сигурност на българския потребител, че това, което ще консумира, ще е качествена продукция", подчерта председателят на Националната козевъдна и овцевъдна асоциация.

А по думите му козето мляко е една от бързо развиващите се нисши в консумацията на млечни продукти.

"В България консумацията на овче месо изостава от години. Вкусът на подрастващото поколение не е свързан с консумацията му, той е свързан с консумация на пилешко, свинско. Държавна политика е да възпитава този вкус", добави Симеон Каракаколев.

Той поясни, че от 3 години има въведена информираност за агнешкото месо и че това, което е със син печат, е произведено у нас.