Средата на несигурност и повишени рискове не е причина да не правите големи инвестиции в бъдеще. Точно това направи катарското правителство (за разлика от американските си колеги), развивайки бързо индустрията за втечнен природен газ, докато тя постепенно замира по целия свят.

Това съобщи енергийният репортер на Bloomberg Стивън Стапржински.

Доха подписва договори за закупуване на още кораби преди голямо разширение на LNG.

QatarEnergy е сключила четири споразумения с азиатски фирми. Само тази неделя енергийният гигант получи 19 танкера.

Общият брой на танкерите в най-големия флот в историята на газовата индустрия вече достигна 109 единици. 

Всеки съд е с вместимост 174 хил. куб.м. Те ще се доставят от Китай и Малайзия.

Сделките за построяването на тези кораби струват на Катар 22 милиарда долара. 

Катар, преследвайки конкурентите си от САЩ, се нуждае от повече танкери за втечнен природен газ, тъй като увеличава годишния производствен капацитет на North Field до 142 милиона тона до 2030 г. от сегашните 77 милиона тона. 

Така малката близкоизточна държава възнамерява да възстанови господството си на световния пазар на LNG.

Проекти в Австралия и САЩ ерозираха господството му през последните години до степен, че и трите страни изнасят приблизително еднакво.

Въпреки това САЩ наскоро временно замразиха разрешителните за нови проекти, а манията на Катар да инвестира в нови съоръжения му позволи отново да поеме глобалното лидерство. 

Така Доха ще стане първият в света оператор на собствен газов флот с огромен брой кораби.

Това ще позволи на Катар не само да не зависи от условията на транспортния пазар, но и да надмине конкурентите си с по-ниски транспортни разходи, наличие на суровини и гарантиран износ и доставка до клиента.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук