Концесионерът на летище София даде много важно обещание за бъдещето му
Едва след голямата инвестиция в новата сграда, летищните такси ще бъдат вдигнати, но не рязко
До 2022 г. ключовите инвестиции, които ще бъдат забелязани незабавно от потребителите, са новото конфигуриране на Терминал 1 и Терминал 2, като нови ръкави за качване в самолета и нов паркинг за автомобили. До 2030 г. ще бъде изграден новият Терминал 3, след извеждането от експлоатация на Терминал 1, а на негово място ще има карго терминал. Заради изискванията на нискотарифните превозвачи новият терминал няма да има ръкави, защото им излиза по-скъпо, обясни Верман.
Едва след голямата инвестиция в новата сграда, летищните такси ще бъдат вдигнати, но не рязко, за да може да се привличат големи авиолинии. Концесионерът предвижда засилване на проверката за сигурност и паспортният контрол за международните полети чрез допълнителни филтри.
През първите 2 години от концесионния период консорциумът планира да повиши нивото на обслужване и удовлетвореността на пътниците. Това обаче няма да стане за сметка на образуването на опашки, а напротив целта е пътниците по-бързо да преминават през контрола на уебсайта на летището ще се създадат инструменти и услуги за улеснение преди пътуване, които ще се предлагат от авиокомпании и от партньори доставчици.
Тези услуги ще включват полезна информация преди излитането, ориентиране и стимулиране на предварителното поръчване на храна, стоки, услуги и удобства.
По думите на Верман конценсионерът иска да доведем нови авиолинии, нови презокеански връзки, за развият София в хъб, свършващ Европа и Азия. Компанията ще разчита на и нискотарифните авиопревозвачи, тъй като те са двигателят на растежа на летище София през последните години.
Припомняме, че консорциумът обединява френския фонд Meridiam, специализиран в развитието на инфраструктурни проекти, известната у нас строителна компания Strabag и оператора на летището в Мюнхен. Meridiam има дял от 99% в обединението, а Strabag притежава останалия 1%.
Последвайте ни
3 Коментара: