Българската бирена индустрия се променя, заедно с потребителските навици на хората. Секторът е все по-екологичен, клиентите също.

Това споделя изпълнителният директор на Съюза на пивоварите в България Ивана Радомирова.

В навечерието на летния сезон, тя подчертава, че основната тенденция, наблюдавана при българските компании в момента, е разширяването на портфолиото на безалкохолните бири.

"Развитието на тези напитки е много по-бързо от очакваното и то не само на българския пазар, а цялостно на европейския. Таци тенденция се обуславя заради основните искания на консуматорите, които търсят по-леки или безалкохолни бири", коментира Радомирова пред Money.bg .

Изпълнителният директор на Съюза на пивоварите в Българи подчертава, че бирената индустрия у нас е от отличниците в бизнеса, когато говорим за зелени решения.

"Ще дам конкретен пример - миналата година, която не беше лека година за който и да било бизнес, инвестициите в дълготрайни материални активи в нашите 6 активни предприятия са в размер на 57 милиона лева."

От тази сума около 25 милиона лева са пряко вложени в иновации, свързани със "зелената вълна" в бирената индустрия. А най-положителната тенденция, свързана с кръговата икономика, според пивоварите, е това, че все повече се смалява делът на пластмасовите опаковки.

"Самият консуматор е все по-настроен на зелена вълна. миналата година пластмасовите бутилки, пуснати на пазара, са с 12 милиона по-малко."

Ще поскъпне ли цената на бирата това лято?

Според повечето представители на пивоварната индустрия, това лято не се очаква сериозно поскъпване на любимото пиво на българите. Това със сигурност е добра новина, защото по данни на сектора бирата е най-консумираната напитка у нас след водата.

Иначе, най-сериозното предизвикателство, което стои пред сектора, е въвеждането на депозитна система в страната, което е задължително условие в Европейския съюз. Към момента едва 14 страни в ЕС имат такава система.