Мицотакис пак се хвърли в битка за името „Македония“
Следващата среща по въпроса трябва да бъде в началото на ноември
„Нашият абсолютен приоритет, за който сме говорили многократно, е да защитаваме и укрепваме македонските продукти, като създаваме и международно сертифицираме колективна марка за тях.
Ще защитим марката „Македония“, истинската Македония, автентичната Македония и ще я подкрепим с голяма комуникационна кампания.
За продуктите това без съмнение ще показва тяхното качество и произход спрямо всеки конкурент. Конкретният модел също е успешно тестван за продукти от Крит и ще даде нов тласък на македонските продукти на задграничните пазари “, казва Мицотакис.
Използването на името Македония и прилагателните „македонски“ за икономически цели е един от въпросите, които останаха отворени след Споразумението от Преспа, пише „Български новини“.
По начало се предвижда никоя от страните да няма изключителни права при използването им, но подробностите трябва да бъдат съгласувани от Междудържавната комисия по търговските марки и търговските палати на двете страни през следващите три години.
Подписването на Преспанското споразумение не е скарало гръцките и македонските компании, потвърждава президентът на македонската стопанска камара Данела Арсовска.
Сътрудничеството, както и преди, протича гладко.
Дали „Мейд ин Македония“ ще влезе в историята, което ще бъде лозунгът на страната и дали изобщо ще се промени, няма официална информация в обществеността за посоката на преговорите на международните комисии.
Следващата среща по въпроса трябва да бъде в началото на ноември.
Последвайте ни
5 Коментара: