НАП с важни новини за фискални устройства и автоматизирани системи
Възобновява се автоматичното подаване на данни, посочват от агенцията
Оптимизацията на процеса изисква, при подаване на XML-съобщения за извършване на промяна на първоначално подадените регистрационни данни или дерегистрация на ФУ/ИАСУТД, да има подадено уведомление за предстоящо техническо обслужване/ремонт на ФУ/ИАСУТД по реда на чл. 49б, ал. 2 от Наредба №Н-18/13.12.2006 г. за регистриране и отчитане на продажбите в търговски обекти чрез фискални устройства, изискванията към софтуерите за управлението им и изисквания към лицата, които извършват продажби чрез електронен магазин (Наредба №Н-18/2006 г.).
Уведомлението се подава от сервизните организации по електронен път, чрез електронната услуга „Уведомление за сервизно обслужване/ремонт на ФУ/ИАСУТД“, достъпна с квалифициран електронен подпис (КЕП) в Портала за електронни услуги на НАП, по образец, съгласно приложение №27 от Наредба №Н-18/2006 г.
След успешно подадено уведомление за предстоящо сервизно обслужване/ремонт, сервизната организация има възможност в рамките на 48 часа да извърши необходимите действия за подаване на XML-съобщения за конкретно/и устройство/а или система/и, свързани с промяна на регистрационни данни или дерегистрация на ФУ/ИАСУТД.
При подаване на XML-съобщения за промяна на първоначално подадените регистрационни данни или дерегистрация на ФУ/ИАСУТД се изисква наличие на актуален сервизен договор. В случай че той е изтекъл, е необходимо с XML съобщението да се подадат и актуалните данни за подновяване на договора за сервизно обслужване.
Важно е да се отбележи, че гореописаният ред не се прилага при първоначална регистрация на ФУ/ИАСУТД в НАП.
Последвайте ни
0 Коментара: