Продажбите на нови микробуси през юни намаляха с 45% спрямо миналата година. През юни в страната са регистрирани 361 микробуса, при 658 година по-рано, обявиха от Европейската асоциация на производителите на автомобили.

България е на второ място в ЕС по най-голям спад в продажбите на микробуси. По-зле е ситуацията само в Нидерландия, където намалението е с 46,2%.

През месец май намалението в продажбите на микробуси в страната беше с 53,7% на годишна база. През юни този спад намаляна, но останалите страни от ЕС излизат много по-бързо от нас от кризата, като дори в някои от тях има ръст в сделките с микробуси на годишна база. Това са Белгия (+8,4%), Франция (+7,8%), Румъния (+6,8%) и Люксембург (+3,1%). В резултат общият спад на сделките с нови микробуси в ЕС през юни е само с 10% до 142,8 хил. броя.

За първата половина на годината в целия ЕС са регистрирани 620 хил. нови микробуса, което е намаление с 31,8% на годишна база. Спадът в България е значително по-малък – само с 20,8% до 2289 регистрации. Това се дължи на по-доброто представяне на България в началото на кризата, когато спадът у нас беше по-малък, отколкото в другите държави от ЕС.

При големите камиони над 16 тона намалението в продажбите през юни в България е с 50,8% до 161 броя. Това е по-малко от средния спад за страните от ЕС от 55,6%. За полугодието обаче намалението в регистрираните нови големи камиони у нас е с 55,7% и е доста по-голямо от средния спад за страните от ЕС от 44,2%.

Това се дължи на по-сериозния спад в бранша през предходните месеци. За полугодието в страната са регистрирани 918 камиона над 16 тона, при 2071 година по-рано.

Продадените автобуси в страната през юни са само 11, което е спад със 75%, при средно намаление с 41,5% за страните от ЕС.