Финансовото състояние на БДЖ е стабилно. В момента акцентът е да се предоставя по-качествена услуга за пътниците. Това заяви на пресконференция новият изпълнителен директор Никола Василев.
 

„Приходите на железницата са 350 млн. лева годишно, 175 млн. лева идват от държавата като субсидия. Оперативните задължения са в размер на 100 млн. лева. Основен кредитор е НКЖИ, към който дълговете са 30 млн. лева”, поясни Василев.
 
Сред приоритетните цели от ръководството са си поставили подобряване на вътрешната организация между отделните звена в железницата. Ръководството отчита, че причината за липсата на диалог в управлението е заради личностни пререкания на предишното ръководство.
 
Дългосрочните цели са с хоризонт до 2024 г. За нови влакове ще се мисли след пет години. В момента се мисли за наемане на 20 локомотива, 50 вагони и мотриси.
 
Към момента не се мисли за закриване на нерентабилни линии, както и да се пускат автобуси вместо влакове в някои райони на страната.
 
„До 2 млн. лв. можем да отделим за 2019 г. за наем на подвижен състав като те са около 1% от бюджета на дружеството“, каза Григори Григоров – председател на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ".
 
„Имаме необходимост от това и ще се опитаме в най-кратък срок да наемем такъв, за да можем да изпълняваме графика на движение. В нашия план, който разработваме, основно се осланяме на това, с което ще можем да разполагаме в най-кратко време. Най-лошото, което може да се получи, е компанията да изпадне в задължения, които не може да покрие. Затова, поемайки някакъв ангажимент, тя трябва да бъде сигурна, че може да ги изпълни“, каза още той.
 
На въпрос дали БДЖ е завършило годината на печалба, Григоров посочи, че счетоводната печалба за 2018 г. на групата ще бъде в рамките на 10 млн. лв.
 
„Основната ни задача е да подобрим графика на движение на влаковете и културата на общуване на служителите“, каза пред журналисти инж. Христо Иванов - управител на „БДЖ - Пътнически превози”.
 
Във връзка с поръчка за ремонт на влакове, инж. Иванов посочи, че при отварянето ѝ се е оказало, че е останал само един участник.
 
„Има доста причини за това, графикът да не е добър, но доста от нещата са и организационни. Другата цел е отношението към пътника – целта ни е хората, които работят в БДЖ – "Пътнически превози" да имат такова отношение, че пътникът наистина да се чувства пътник“, добави той.