Новият шеф на БДЖ обеща по-качествена услуга, но нови влакове ще се купуват чак…
„Приходите на железницата са 350 млн. лева годишно, 175 млн. лева идват от държавата като субсидия. Оперативните задължения са в размер на 100 млн. лева. Основен кредитор е НКЖИ, към който дълговете са 30 млн. лева”, поясни Василев.
Сред приоритетните цели от ръководството са си поставили подобряване на вътрешната организация между отделните звена в железницата. Ръководството отчита, че причината за липсата на диалог в управлението е заради личностни пререкания на предишното ръководство.
Дългосрочните цели са с хоризонт до 2024 г. За нови влакове ще се мисли след пет години. В момента се мисли за наемане на 20 локомотива, 50 вагони и мотриси.
Към момента не се мисли за закриване на нерентабилни линии, както и да се пускат автобуси вместо влакове в някои райони на страната.
„До 2 млн. лв. можем да отделим за 2019 г. за наем на подвижен състав като те са около 1% от бюджета на дружеството“, каза Григори Григоров – председател на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ".
„Имаме необходимост от това и ще се опитаме в най-кратък срок да наемем такъв, за да можем да изпълняваме графика на движение. В нашия план, който разработваме, основно се осланяме на това, с което ще можем да разполагаме в най-кратко време. Най-лошото, което може да се получи, е компанията да изпадне в задължения, които не може да покрие. Затова, поемайки някакъв ангажимент, тя трябва да бъде сигурна, че може да ги изпълни“, каза още той.
На въпрос дали БДЖ е завършило годината на печалба, Григоров посочи, че счетоводната печалба за 2018 г. на групата ще бъде в рамките на 10 млн. лв.
„Основната ни задача е да подобрим графика на движение на влаковете и културата на общуване на служителите“, каза пред журналисти инж. Христо Иванов - управител на „БДЖ - Пътнически превози”.
Във връзка с поръчка за ремонт на влакове, инж. Иванов посочи, че при отварянето ѝ се е оказало, че е останал само един участник.
„Има доста причини за това, графикът да не е добър, но доста от нещата са и организационни. Другата цел е отношението към пътника – целта ни е хората, които работят в БДЖ – "Пътнически превози" да имат такова отношение, че пътникът наистина да се чувства пътник“, добави той.
Последвайте ни
0 Коментара: