Основният принцип на тол таксите ще е който руши и замърсява повече, да плаща повече. Това каза на брифинг министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова.

„Нашите партньори от Световната банка изготвиха тарифи за тол системата. Тарифата, която днес представихме пред превозвачите, е консервативен вариант, който искаме да обсъдим“, заяви Аврамова и посочи, че никой не е смятал, че разговорите ще бъдат тихи и смирени. „Това всъщност е една тежка, трудна, но безкрайно необходима реформа.

Близо 70% от българите смятат, че е по-справедливо тежкотоварните автомобили да заплащат повече за пътуването по републиканската пътна мрежа, коментира тя. „Около 1 млрд. лв. са необходими на година, за да може АПИ да изпълнява своите задължения и да се движим по добра пътна мрежа“, обясни регионалният министър.

Тя посочи, че на превозвачите е представена комбинация от тарифи за различните превозни средства, както и в зависимост от екологичния клас. „Основният принцип, който е приложен, е този, който руши повече, да плаща повече и който замърсява повече, да плаща повече“, обясни Аврамова.