"Луфтханза" (Deutsche Lufthansa) обяви рязко нарастване на нетната загуба до над 2 млрд. евро през първото тримесечие, след като коронавирусната пандемия засегна силно туристическия сектор по цял свят.

Нетната загуба на немския авиопревозвач скочи с над 500% до 2,12 млрд. евро в началото на годината спрямо загуби за 342 млн. евро през първите три месеца на 2019 година.

Авиопревозвачът, който беше принуден да приземи почти цялата си флотилия от самолети в разгара на пандемията от коронавирус, потвърди загубата преди лихви и данъци в размер на 1,2 млрд. евро, която компанията отчете за пръв път през месец април.

В същото време приходите на "Луфтханза" се свиха през първото тримесечие с 18% до 6,44 млрд. евро спрямо 7,84 млрд. евро година по-рано.

Авиокомпанията очаква значителен спад на печалбата преди облагането с лихви и данъци през 2020 година спрямо 2 млрд. евро година по-рано. Тя обаче заяви, че търсенето се възстановява постепенно, но не може да бъде по-конкретна на фона на несигурността около пандемията Covid-19.

Във връзка със сериозните загуби надзорният съвет на "Луфтханза" одобри в началото на седмицата правителствена помощ в размер на 9 млрд. евро, в замяна на която обаче компанията е принудена да преотстъпи някои от ценните си места за кацане (слотове) на летищата на свои конкуренти.

Според плановете германското правителство ще вземе дял от 20% в авиокомпанията, който може да нарасне до 25% плюс една акция в случай на опит за поглъщане от друга компания, както и две места в нейния надзорния съвет.

"Глобалният въздушен трафик на практика спря през последните месеци. Това повлия на нашите тримесечни резултати в безпрецедентна степен", заяви главният изпълнителен директор на "Луфтханза" Карстен Спор.

"С оглед на много бавното възстановяване на търсенето, сега трябва да предприемем мащабни мерки за преструктуриране, за да противодействаме на това", допълни той.

Компанията Deutsche Lufthansa цели значително намаляване на разходите и засилване на програмите за преструктуриране на нейните поделения Austrian Airlines и Brusssels Airlines. По-нататъшни мерки биха могли да включват и евентуална продажба на отделни незначими бизнес поделения.

"Луфтханза" също така каза, че ликвидността на компанията към 31-ви март е била около 4,3 млрд. евро.