В Пресклуба на БТА се състоя пресконференция по повод изложението за нов бизнес Franchising Expo и съпътстващата го конференция „Нови бизнес идеи”. Вече пета година изложението помага на предприемачите да започнат собствен бизнес като част от утвърдена българска или интернационална верига. Тазгодишното издание на най-голямата изложение за нов бизнес в България Franchising Expo ще се проведе на 16 и 17 май в зала 3 на НДК, София. Входът е свободен. Над 50 компании ще представят възможности за започване на собствен бизнес, сред които и генералният спонсор Subway.
По време на конференцията &bdquo;Нови бизнес идеи&rdquo; на 16 май ще бъдат представени водещите тенденции и успешните практики за стартиране на нов бизнес в страната и в чужбина. Посетителите ще могат да получат ценни съвети за стартиране и развитие на бизнеса си от Георги Минчев &ndash; собственик и основател на сладкарници &bdquo;Неделя&rdquo;; Димитър Селенски, президент на софтуерната компания &bdquo;Селматик&rdquo;; Imad Charafeddine, Angha Zaher от Francorp - най-голямата консултантска организация за франчайзинг в света. Диана Райкова от Subway ще сподели как се откриват над 40&nbsp;000 обекта в целия свят, а Явор Генов от Рефан ще разкаже как се български бизнес може да стъпи на 3 континента. Акредитацията за конференцията е на стойност 100 лв. с ДДС и изисква предварителна регистрация.<br /> <br /> В пресконференцията взеха участие:<br /> Резултатите от проучването &bdquo;Новите идеи на бизнеса&rdquo; бяха представени от Светослав Билярски, бизнес консултант, Председател на Българската франчайз асоциация и управител на Franchising.bg;<br /> <br /> Проф. д-р Кристиан Банков, директор на Центъра за семиотични и социологически изследвания към Нов Български Университет, анализира резултатите от изследването.<br /> Георги Минчев, пионер на франчайзинга в България, основател и собственик на Сладкарници Неделя,&nbsp;сподели своя опит как е успял да развие бизнеса си в най-популярната марка в негови сектор; <br /> <br /> Явор Генов, Мениджър маркетинг и реклама в Рефан, разкри предизвикателствата, с които се справила компанията, за да стъпи на 3 континента;<br /> <br /> <em>НОВИТЕ ИДЕИ НА БИЗНЕСА<br /> Резултати от проучването</em><br /> <br /> В каква посока виждате най-голям потенциал за развитието на бизнеса си?<br /> От къде идват новите идеи във вашия бизнес?<br /> В кои сфери на вашия бизнес виждате потенциал за иновативни решения?<br /> * Участниците са посочвали по повече от един отговор.<br /> Какви са основните препятствия пред развитието на вашия бизнес? <br /> * Участниците са посочвали по повече от един отговор.<br /> По какъв начин смятате, че можете да развиете бизнеса си в чужбина? <br /> Какво ви спира да развивате бизнеса си в чужбина?<br /> * Участниците са посочвали по повече от един отговор.<br /> Какво сте направили досега, за да развиете бизнеса си в чужбина?<br /> <em><br /> ИЗВОДИ</em><br /> <br /> Предприемачите приемат, че потенциалът на българския пазар е ограничен и виждат възможности за развитие на бизнеса си на чужди пазари. Неслучайно приходите от чужди потребители винаги са били определящи за състоянието на българския бизнес. Наред с традиционните туристически услуги, в момента ръст бележи и аутсорсинга. След отшумяването на вълната на закупуване на имоти от чужденци и в контекста на евтините продукти, предлагани от азиатските производители, актуално става разпространението на доказани български бизнес модели на платежоспособните пазари. В тази връзка много българските предприемачи оценяват потенциала на франчайзинга. Интересът към тази форма на развитие на бизнеса набира сила, но все още не е достигнал своя връх. Преимущество на експанзията чрез франчайз е и възможността за по-лесна адаптация на бизнес модела към местния пазар благодарение на локалните партньори. Въпреки добрите си намерения, представителите на българския бизнес като цяло не са предприели достатъчно решителни стъпки за развитие на бизнеса си в чужбина, което показва големия потенциал в тази посока. <br /> <br /> Изследването е проведено сред всички участвали в предишните конференции Нови Бизнес идеи със съдействието на Център за семиотични и социологически изследвания към Нов Български Университет.<br /> <br /> <em>ПОВЕЧЕ ЗА: Франчайзинга</em><br /> <br /> Франчайзингът е най-успешният бизнес модел на съвременния свят.Той позволява на всеки да започне веднага собствен бизнес като ползва марката и бизнес модела на доказала се франчайз верига.Той превръща малкия бизнес в голям бизнес! Без франчайзинг McDonald&rsquo;s щеше да си остане едно кафе в Сан Бернардино, а KFC - лавка на гарата в Корбин, Тексас. Според изследванията на Международната франчайзинг асоциация 82% от започналите бизнес със закупуване на франчайз продължават да са на пазара и след петата година. Със същото могат да се похвалят едва 20% от независимите нови фирми. В момента половината от всички продажби на дребно в САЩ се реализират от франчайз обекти. Като прогнозата е, че през 2035 г, над 50% от всички продукти и услуги в световен мащаб ще се продават на принципа на франчайзинга.<br /> <em><br /> Световната седмица на предприемачеството</em><br /> <br /> Целта на глобалната инициатива е да вдъхнови предприемаческия дух, иновативността и съзидателността за стартиране на собствен бизнес. В рамките на проявата милиони млади хора в 115 страни се включват в местни, национални и глобални активности, които стимулират предприемаческото мислене и поведение, раждат идеи и чертаят нови пътища за развитие. Всяка година инициатива вдъхновява появата на следващото поколение предприемачи.<br /> <br />