Производител на спортни коли и електромобили си тръгна от България
Автомобилите вече ще се сглобяват в Гюргево, а не в Русе. Причината за решението е, че северната ни съседка предоставя по-добри бизнес условия
Българският производител на спортни състезателни автомобили и електромобили „Син Карс Индъстри“ АД мести производството си в съседна Румъния.
Автомобилите вече ще се сглобяват в Гюргево, а не в Русе. Причината за решението е, че северната ни съседка предоставя по-добри бизнес условия за производителя, обясни основателят и главен изпълнителен директор Росен Даскалов в ефира на „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.
По думите му компанията му не е успяла да намери ефективен начин за наемане на достатъчно голяма площ за производството в родината ни, което обаче се е случило именно в Румъния. Там компанията му ще наеме терен от 700 декара за следващите 73 години за по 1000 евро наемна цена на месец.
„Новата ни площадка ще бъде в Гюргево. Направихме всичко възможно заводът ни да е в България, не срещнахме разбиране по отношение на земята, параметри, покупка. В Румъния са направили уникални неща по отношение на законовата рамка за инвестиции“, поясни Даскалов.
„В Румъния можеш да наемеш земя за 49 години плюс допълнително още 24 години, за България този период е едва 10 години. Наемната цена се определя от типа бизнес, работните места и други условия. Но наемната цена от само 1000 евро на месец значи, че на практика Румъния ни прави подарък, за да насърчи бизнеса“, каза още Даскалов.
За следващата година компанията има над 400 поръчки за автомобили, а целта е от монтажните линии на завода да излиза по 1 автомобил на ден, каза още предприемачът, цитиран от investor.bg
„Син Карс Индърстри“ е създала първия български спортен и състезателен автомобил SIN R1. Автомобилът участва в GT4 шампионати в световен мащаб. През 2016 г. компанията получи европейско одобрение като производител на автомобили.
През 2018г. стартира производството на мултифункционалната градска платформа L CITY, насочена към разширяващия се пазарен дял на електромобили и опазването на околната среда. Произведените е-коли се изнасят за Белгия, Нидерландия и Люксембург
Компанията е публична, като е втората от иновативния сектор на сегмента „Пазар за растеж на МСП“ на Българска фондова борса.
Последвайте ни
4 Коментара: