Tоалетната хартия се оказа един от най-купуваните артикули в търговските вериги, покрай ултрашопингът, който населението заформи в последните два дни. 

Според Радослав Пашов, финансов директор на завода за хартия в Белово, произвеждащ салфетки, носни кърпички и тоалетна хартия, няма елемент на случайност в това, че хората грабят цели стекове от санитарните продукти. 

„Няма да открия топлата вода, ако кажа, че тоалетната хартия е стока от първа необходимост, редом до хранителните такива. 
Ние зареждаме с наши продукти всички големи търговски вериги в България, без изключение и поне до момента задоволяваме на 100 %-та техните поръчки”, коментира пред "Марица" Пашов.

Той допълни, че чак в края на другата седмица ще бъде наясно с  колко точно пункта е прираста в продажбите на тоалетна хартия за последните няколко дни.

„Ние работехме и продължаваме да работим на трисменен режим. Чисто производствено мощностите са натоварени в момента на фул макс. На стендбай стой и една резервна инсталация, която можем да пуснем при необходимост. 

Към момента имаме достатъчно заваксани количества от всички артикули, така че да поемем завишеното търсене. Очакванията ни са този бум в търсенето на въпросните санитарни стоки да продължи още седмица, до две, когато ще се достигне своеобразен пик в продажбите.

След това в рамките на още най-много 10-15 дни търсенето би трябвало да се върне в обичайните контури, тъй като обратното просто би било в противовес на Закона за пределната полезност”, заяви с усмивка финансовият директор.  

Той разкри, че покрай пандемията с COVID-19 завода в Белово поддържа безпроблемно нивата си на износа за други държави.

„В структурно отношение на общата произведена продукция ние имаме между 50 и 70 %-та износ, като тук обаче говорим за полуфабрикати, а не за номиналните продукти, които реализираме на вътрешния пазар”, призна финансистът на най-старата хартиена фабрика в България.