Румънското министерство на транспорта одобри техническите и икономическите спецификации на договор, по силата на който правителството ще плати 973 млн. евро за 12 влака с водородно задвижване, всеки със 160 места, съобщи Economica.net.

Договорът, който се изпълнява чрез Органа за железопътна реформа, ще включва освен влаковете, и тяхната поддръжка за дългосрочен период, според документа.

Влаковете ще се използват за обслужване на маршрутите, които все още не са електрифицирани. Маршрутът между централната гара и летището в Букурещ, на всеки половин час, Букурещ-Питещи, на всеки час, и др.

Финансирането на инвестиционния проект се осъществява с безвъзмездни външни средства, чрез Националната програма за възстановяване и устойчивост PNRR, и от държавния бюджет, чрез бюджета на Министерството на транспорта и инфраструктурата.

Замяната на дизеловите влакове с влакове, използващи водородни горивни клетки, намалява замърсяването от транспорта с еквивалента на повече от 18 348 тона CO2 годишно и 306 тона NOx/годишно, по предварителни оценки разходите за това към момента възлизат на 600 000 евро годишно, което спомага за постигането на целите, поставени от европейските и националните стратегии за постигане на нетен нулев ефект от замърсяването през 2050 г., обясни държавният секретар Йонел Скриостеану.