„За нас е важно да инспирираме интерес у гражданите към потребителските им права и да ги насърчим да бъдат уверени при отстояването им. Полагаме усилия хората да усещат присъствието и подкрепата на институцията.” Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов при провеждането на приемна на институцията в град Тутракан в рамките на фестивала „Огненият Дунав”

„Подкрепям организирането на приемната за граждани на Комисията за защита на потребителите в нашия град по време на традиционния ни фестивал, както и самата инициатива. Хората трябва да знаят повече за правата си при пазаруване и да бъдат подкрепени да се възползват от тях”, посочи на свой ред кметът на града д-р Димитър Стефанов

Председателят на КЗП припомни, че идеята за разкриване на приемни в различни населени места в страната е свързана с дейностите по превенция, като главната цел е разясняване правата и задълженията на потребителите и търговците.

Все още по-често в малките населени места се среща подходът търговци да правят опити да заблуждават клиентите си, че при възникване на дефект на стока следва да се обърнат към сервиза. По закон в периода на двугодишния гаранционен срок рекламацията се предявява пред търговеца, от който е закупена стоката, тъй като той носи отговорността за нейното съответствие. Също в малките населени места, основно в смесените магазини за хранителни стоки и артикули от всякакъв тип, понякога не се обявяват цените на продуктите. За разлика от по-големите градове, където това нарушение почти не се среща, но пък понякога на касата се таксуват по-високи от посочените на етикетите цени, стана ясно още при провеждането на приемната на КЗП.