Шефът на международните превозвачи у нас каза кой е най-големият им противник в правителството
В момента най-голямата криза е отказа от диалог. Не чух нито едно политическо искане, от това което представя транспортният бранш, коментира от ДПС
Разговаряхме с министър Денков. Наясно сме, че има матура. Като отговорен бранш не можем да си позволим да нарушим бъдещето на хиляди деца. ще се съобразим с началния час на матурата. Това заяви в ефира на БНТ Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи.
Вчера бяхме в транспортната комисия към НС и чухме същите неща, които чуваме през последните два месеца от министър Събев. Към момента не виждаме пресичане на нашите гледни точки, каза още той, коментирайки разговорите с властта и готвещия се мащабен протест на превозвачите на 18 май.
"Мога да кажа, че най тежките различния са с министър Събев. Въпреки, че голяма част от исканията не са насочени към неговото министерство. Той се изявява като министър на друг бранш. Един министър на транспорта да защитава някакъв друг бранш за нас е изключително разочароващо", каза още Арабаджиев.
По думите му браншът от близо 3 месеца говори по един и същи теми. "Не срещаме разбиране по нито една от тях. Винаги сме били диалогични, но за да има диалог трябва да има две страни. Ние в момента се движим по два съседни коловоза и не виждам къде напред във времето бихме могли да пресечем интересите си", каза шефът на превозвачите.
"Твърдо застават зад тол таксата, означава, че няма диалог. Смятаме, че имаме достатъчно експертиза, виждаме какво се случва в другите държави. Няма как някой да ни каже ние твърде сме за това, а транспортния бранш да стои отстрани и да гледа как се случват нещата. Ние сме хора, които работим жестока конкуренция", каза още той.
В момента най-голямата криза е отказа от диалог. Не чух нито едно политическо искане, от това което представя транспортният бранш. Това на свой ред каза заместник-председателят на ПГ на ДПС Халил Летифов, който също коментира темата в студиото на БНТ.
"Държавата има възможност да направи много неща, да чуеш сектора за който носиш отговорност, ти е вменено по конституция. Това е отказ от задължения. Категорично диалог няма", подчерта той.
Летифов също припомни как власт и опозиция преди две години са успели в 44-то НС да отидат заедно на протеста в Брюксел, за да защитят транспортния бранш в България срещу пакет Мобилност.
Летифов коментира и възможността за намаляване на акциза върху горивата.
"Мисля, че тук разминаване няма. Дори и да не се получи тази нотификация от ЕК има други техники да се компенсира тази сума. Може да се намери подход държавата да намали акциза на горивата . До ден днешен не сме чули разчети, а чухме за пакет антикиризен, който може да е от 1 до 2 милиарда. Този пакет е много закъснял", каза той.
Голямото недоволство от предходните правителства бе разтварящата се ножица между управляващите и бизнес, между институции и граждани. Това трябваше да спре. Тези управляващи дойдоха със заявка за промяната. Случва се тотален отказ от диалог, незачитане на законите, конституцията', каза още заместник-председателят на ДПС.
Управляващите са закъснели много с мерките, но те продължават да казват, че ще правят анализи, добави той.
Управляващите трябва да видят дебата по тол системата , когато се внедряваше. Добре е да чуят аргументите, които се използваха тогава, а не сега да откриват топлата вода, подчерта Летифов.
Заметсник-председателят на ДПС коментира и възможността за скорошни предсрочни парламентарни избори.
"С поведението на управляващите, отказа от диалог, отказа да се чуят обикновените граждани, отказа да се свалят розовите очила, имаме енергийна криза, инфлацията, геополитическа криза. Не виждаме нито едно решение на тези проблеми. В политически живот усещаме , че изход от ситуацията са предсрочни избори", каза той.
Последвайте ни
0 Коментара: