Столичният бул. "Витоша" в челото на европейска класация по скъпотия
"Шанз-Елизе" остава най-скъпата улица на Стария континент с 19 000 евро на квадрат
Бул. “Витоша” е на трето място както по тримесечен, така и по годишен ръст на наемите сред изследваните от компанията 46 централни улици в големи градове в Европа. “Шанз-Елизе” в Париж остава най-скъпата улица на Стария континент със среден наем от 19 хил. евро на кв.м.
Наемите на офис площи в централните части на София се запазват без промяна през четвъртото тримесечие на 2018 г. на ниво от 15 евро на кв.м. Доходността също остава непроменена на ниво от 7,75%.
За годината наемите отбелязват ръст от 11,1%, като по този показател отстъпват само на централния бизнес квартал в Барселона, където увеличението е с 15,2%, и на централната част на Берлин, където ръстът е 13,8%.
Наемите на индустриални и логистични имоти в София също задържат нивото си от 4 евро на кв.м през четвъртото тримесечие, а доходността намалява с 0,50% на годишна база до 8,50%.
34 евро/кв. м за голямо помещение в мол
В сегмента на шопинг центровете нови проекти през 2019 г. не се очакват. Пазарът в София и големите градове вече е наситен, коментираха от консултантска компания в сферата на имотите. Общото предлагане на площи в молове в страната към средата на 2019 г. надхвърля 810 хил. кв. м.
В условията на силна конкуренция, за повечето молове 2019 г. ще е време да затвърдят пазарните си позиции, да привлекат нови брандове и да оптимизират микса си от търговци. В резултат от активността на наемателите, делът на незаетите площи в София се очаква значително да намалее – от 9% към края на 2018 г. до здравословните за пазара нива от около 5% през 2019 г.
Наемите в моловете и централните търговски улици ще продължат плавно да нарастват през годината. Към края на 2018 г. в София те са съответно 34 евро/кв.м за помещение от 100-150 кв.м на ключова локация в голям търговски център и 52 евро/кв.м за аналогична площ на търговска улица.
При търговците голямо раздвижване се очертава в сегмента на достъпната мода, където е в ход експанзия на нови за пазара брандове. Много от вече работещите на пазара марки също планират разрастване, подкрепено от ръста на продажбите им през последните години.
Последвайте ни
0 Коментара: