Плановете за строежа на метрото не се променят заради кризата. Това обяви изпълнителният директор на „Метрополитен” ЕАД инж. Стоян Братоев. Той обясни, че основният участък, който се строи в момента от надлез Надежда до РУМ „Черни връх”, се финансира от програми на ЕС. За него финансови затруднения няма, съобщи Pro.bg.
Другият участък, чието строителство започва през февруари - от Обеля до Надежда, се финансира от Европейската Централна банка. По същия начин се финансира и участъкът от Младост до Цариградско шосе, като там има 50% местно съфинансиране. &bdquo;Стараем се да осигурим допълнително финансиране, за да може строежът на метрото да върви гладко&rdquo;, каза инж. Братоев. Програмата на строителството предвижда до 2015 г. да има метро до летище София. Части от машината, която ще копае втория метродиаметър вече са в България, останалите пътуват. През февруари всички части на машината трябва да пристигнат и тя да заработи на 2 април. <br /> Инж. Братоев съобщи, че трафикът в София заради метрото намалява: &bdquo;По информация, която получаваме от КАТ по направление Цариградско шосе трафикът намалява с 20 процента. Очаква се с пускането на втория метродиаметър трафикът в цяла София да намалее с около 25%&rdquo;. <br /> <br /> В момента се движат 21 мотриси в метрото. В пиковите часове работят 16 от тях, другите са на ремонт. &bdquo;Годишните експлоатационни разходи на действащите участъци възлизат на около 15-16 млн. лева, но с пускането през миналата година на участъка от станция Сердика до Младост 1 разходите вероятно ще се увеличат&rdquo;, уточни инж. Братоев. /БЛИЦ<br /> <br />