Идва лято и температурите се повишават, но при бирата, една от класическите напитки за сезона, тенденцията е точно обратната – градусите падат. На мода тази година ще са безалкохолните или с ниско съдържание на алкохол напитки, разкриха от бранша, цитирани от “Труд”.

На пазара се появяват все повече подобни продукти. Производителите предлагат също безалкохолни сайдери, както и познатите ни плодови бири, но с 0,0% съдържание на алкохол.

“Това е модерна тенденция в цяла Европа и ние не изоставаме от нея, защото се стремим да отговорим на търсенето от страна на потребителите”, разказа Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите в България.

Технологията на производство на безалкохолната бира е много по-сложна, иначе суровините са същите, обясни тя. Необходимо е специфично оборудване, което е много скъпо. В същото време пазарът на нискоалкохолната бира у нас все още е малък – между 1 и 2 процента от общото количество. Затова някои от тези продукти на български марки всъщност се произвеждат в чужбина.

Запазва се интересът към т.нар. мътни бири, които бяха изключително добре приети от потребителите през миналата година. Производителите разширяват предлагането в този сегмент, като новостите са най-вече по отношение на опаковките, които стават все по-разнообразни, но и при маркетинга.

Компаниите, които заложиха на слогана “ретро”, “старо” и всякакъв тип послания, препращащи към миналото и традициите, уцелиха десетката. “Явно тези вкусове се харесват на потребителите заради емоциите, които всеки свързва с младостта и винтидж културата”, обясни Радомирова.

Това са непастьоризирани, нефилтрирани бири, които се произвеждат по иновативна технология, за да имат по-дълъг срок на годност.

Наистина ли обаче ретрото е ретро и вкусът е онзи от едно време? “Потребителите очакват именно това и от обратната връзка с тях, както и със специалистите в пивоварната технология, до голяма степен то е постигнато”, категорична е Ивана Радомирова.