През последната седмица много корпорации прекъснаха бизнесите си в Русия в заради конфликта в Украйна. Над 300 американски и мултинационални компании вече са в този списък, който нараства с всяка минута, пише money.bg.

Въпреки че мнозина бягат, редица големи имена са остават без коментар за ситуацията и продължават да извършват бизнес операциите си в Русия.

Сред тях са любимите на американските потребители Dunkin" Donuts, Subway и гигантът Mondelez. Хотелската верига Marriott също е в списъка на корпорациите, които не са спрели бизнеса си на руския пазар.

От началото на войната около 330 компании се оттеглиха от Русия в знак на протест срещу инвазията. Все пак около 40 бизнеси продължават да работят в страната, въпреки нарастващия обществен натиск да предприемат действия. Това се твърди в списък изготвен от професор Джефри Зоненфелд от Yale university. 

Dunkin" Donuts има 150 локации в Русия, според изследването, a Subway има 446 в цялата страна. Американският мултинационален производител на храни и напитки Mondelez, който държи марките Oreo, Ritz и много други, има още по-голям отпечатък в страната от гледна точка на бизнес. Mondelez генерира около 3,5% от приходите си само от от Русия, което е около 1 милиард долара.

Междувременно Marriott International дължи 4,3% от приходите си, или около 440 милиона долара на бизнеса в страната, според данните от списъка. Цифрите могат да обяснят донякъде защо компаниите не са се откази от бизнесите си на руска територия. 

Заради нарастващ натиск върху Burger King, който има над 800 локации в Русия, веригата за бързо хранене спря всякаква корпоративна подкрепа за руския пазар в отговор на войната. Това заяви компания майка Restaurant Brands International.

Сред списъка на другите компании за бързо хранене, загърбили бизнеса в Русия са McDonald's Corporation, Starbucks, както компаниите за напитки Coca-Cola и PepsiCo.

Според MKM Partners спирането на операциите на McDonald's в Русия ще струва на компанията 50 милиона долара на месец.

Списъкът се актуализира на всеки час.