Европейските туристи са изключително доволни от преживяването си в България, твърди ново проучване на българската агенция за медийни анализи Персептика. Коментиращите в социалните мрежи са предимно позитивно настроени към българските курорти и туристически обекти.

Проучването обхваща 82 662 споменавания в социалните и традиционните онлайн медии за периода февруари-юли тази година, пише dnes.bg.

През последните два месеца се наблюдава значителен ръст на разговорите, когато туристите започват да споделят информация за преживяванията си в България в социалните мрежи Twitter и Instagram, коментират от агенцията.

Три от четирите водещи държави по брой коментари са част от бившия СССР: Русия, Украйна и Беларус.

Проучването показва още, че отразяването на страната ни като туристическа дестинация в страни, извън ЕС, отговаря за две трети от общия брой споменавания.

68% от руснаците оценяват позитивно туристическите си преживявания, докато положителните коментари от беларусите са 71%. Само 16% от руснаците не са доволни от почивката си у нас спрямо 6% негативни мнения от беларуси. В същото време всеки шести сърбин, коментирал темата, изразява своето негативно отношение спрямо курортите ни.

Големите летни курорти като Слънчев бряг и Златни пясъци очаквано са най-коментираните дестинации, тъй като те са и най-посещавани от чуждестранните туристи.

Интересното е, че туристите, идващи от страни, които имат развит морски туризъм (Испания, Франция, Португалия, Хърватска), се фокусират върху други части на България като градовете Пловдив и Велико Търново.

Значителна разлика се открива и при възприемането на България от страна на почиващите от Северна и Западна Европа спрямо тези от Централна и Източна. Първите се влияят най-вече от новини за България, които не са директно свързани с туризма. Най-отличаващият се фактор, който негативно повлиява имиджа на страната ни е отношението на България към бежанците и мигрантите. Тези теми са едни от основните причини датските, белгийските и норвежките граждани да избягват страна, която има лошо отношение към бежанците. Престрелките по курортните комплекси също не добринасят за доброто име на България.

В същото време източноевропейците се наслаждават всеки аспект от почивката си в България. В социалните мрежи те споделят добрите си впечатления за чистите плажове, вкусната храна и приятната и автентична атмосфера на градове като Несебър и Созопол и дори тяхната добра инфраструктура.

България често е определяна и като по-евтината туристическа дестинация спрямо Гърция и по-сигурната спрямо Турция. Сърбите и унгарците обаче не са толкова доволни от страната ни. Унгарците, например, се оплакват от дългите опашки по българо-сръбската граница и лошото обслужване по българските курорти. Румънците и поляците оценяват негативно цените в България и отбелязват, че те са се повишили през последните години.

Интересно е, че единствените, които се изказват предимно негативно за страната като туристическа дестинация са самите българи. Над половината от всички мнения изразени онлайн критикуват резултата от дейността на местната туристическа индустрия по черноморското крайбрежие.

На потребителите не им се нравят презастрояването, боклуците, мръсотията и увеличаващите се цени, които не отговарят на качеството на предлаганата услуга. Много от тях заявяват, че биха предпочели да почиват в Гърция, а допреди опита за преврат през юли и в Турция.