Като всяко нещо в България, шофьорските курсове също са поскъпнали. Ако досега изкарването на шофьорска книжка ни струваше средно около 800 лева, то сега цената на обучението вече достига 1200 лева. 

Причина за увеличението са по-високите цени на горивата и електроенергията, както и по-скъпите автомобилни масла, резервни части и наеми, които автошколите плащат.

Някои автошколи обаче запазват старите цени или ги вдигат минимално. Според Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България (АКАБ), по-ниската цена е за сметка на броя часове и качеството на услугата.

"Някои школи намаляват часовете. Ако досега курсът е бил 31 часа, сега става 20. А после и 10 часа. Всичко е за сметка на качеството. Българинът обикновено търси евтиното. Но накрая разбира, че нещата не се получават с евтиния курс.

Плаща евтиния курс, после плаща още толкова за допълнителни часове. Накрая като не го научат на нищо, отива в друга автошкола и отново плаща. Т.е евтиното му излиза твърде скъпо. Да не говорим, че оттук произлизат и корупционни практики. Курсистът като вижда, че не се получават нещата, плаща на инструктора, който дели с изпитващия", поясни пред БНР Георгиев и наблегна на факта, че тези шофьори след това са опасни на пътя.

Според Красимир Георгиев, автошколите в България се делят на две категории. От една страна са изрядните пред държавните институции, а от друга страна - школите в сивия сектор.

"Това са автошколи, в които инструкторът е всичко. Той е ръководител, инструктор, технически сътрудник, теоретик и автомонтьор", поясни Красимир Георгиев.

Във Варна цената се е повишила минимално и е около 900 лева. Красимир Георгиев обаче недоумява защо има разлика в цените в различните градове, при положение, че разходите навсякъде са еднакви.

Председателят на АКАБ даде примери с някои порочни практики от страна на автоинструкторите. Подобни практики са често срещани във Варна, според Красимир Георгиев.

"Инструкторът "Иванчо" си е направил сайт и пише: Лицензирана автошкола "Иванчо" прави шофьорски курсове. В случая обаче, "Иванчо" няма никакво право да провежда шофьорски курсове. Той просто с личната си кола се е закрепил към фирма с разрешително. Такива хора ги наричаме "закачалки".

Масово автоинструктори стават автошколи. Само че инструкторите не плащат данъци, а школите плащат, обясни Красимир Георгиев. Той допълни, че тези инструктори, които провеждат обучения със собствените си автомобили, се възползват и от отстъпката от 25 стотинки при зареждането на гориво - нещо, което юридическите лица нямат право.

"Къде е тук равнопоставеността", попита Георгиев.

По думите му, поскъпването на курсовете не е довело до отлив на желаещи да изкарат шофьорска книжка.