Европейските автомобилни компании спират работата на редица заводи заради недостиг на части, внесени от Украйна, пише Financial Times.

BMW и Volkswagen бяха принудени да затворят фабрики в цяла Европа, след като руска инвазия наложи затварянето на украинските заводи. Според Auto Analysis, цитиран от вестника, по-специално на Украйна се падат около една пета от доставките на електрически кабели.

"Проблемът с кабелите е, че те са фундаментални. Без тях не можете да започнете да сглобявате кола", каза Александър Мариан, управляващ директор на консултантската компания Alix Partners, цитиран от вестника, уточнявайки, че предпазните коланите се правят по поръчка, което усложнява въпроса за производството им в други фабрики.

"Ако изпратите камион, не можете да кажете дали ще бъде в Полша след три часа, три дни и дали ще бъде изпратен обратно. Ние трябва всеки ден да проверяваме дали е възможно да изпратим кола или две днес", заяви той

Главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Диес каза, че компанията в момента обмисля алтернативи, които включват смяна на оборудването. В същото време някои доставчици от Украйна са започнали да възобновяват работа.