Имам отговор на всички въпроси, свързани с дерайлирането на влака при гара „Калояновец“. Това каза главният ревизор по безопасността в Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) Бисер Минчев в предаването „Преди всички“ на БНР.
&bdquo;Моето лично мнение е, че в отклонението се влиза с висока скорост, а не с регламентираната скорост от 40 км/ч. Няма колега машинист, който иска да рискува и да премине с висока скорост. Сигнализацията е ясна, регламентирана е точно, знае се винаги с каква скорост се влиза. Така че въобще няма човек, който би искал да рискува. Това не е лека кола да се движим по пътя и да рискуваме, и да изпреварваме неправилно&ldquo;, допълни Бисер Минчев.<br /> <br /> На въпрос тогава каква би могла да бъде причината за високата скорост на движение на влака той заяви: &bdquo;Това може би разследването ще каже, пък и самите колеги имат някакво обяснение за случая. Просто, когато има зелено и жълто на входния сигнал е ясно, че се влиза с 40 км/ч.&ldquo;<br /> <br /> &bdquo;Автоматичната локомотивна сигнализация представлява набор от оборудване. Тя е точков тип. Има жълти индуктори, те взимат показаният на съответния сигнал, преобразуват го в една телеграма, код. Този код се приема от оборудването и се подава информация на машиниста с каква скорост трябва да се движи. Това оборудване влияе и на спирачките. По нормативна база при локомотиви, които са вързани с такава база, тя трябва да бъде включена, да бъде проверена преди това. Не е възможно системата да е подала грешна информация. Отсечката, където стана катастрофата, е рехабилитирана, проверена е, беше проверено и оборудването&ldquo;, поясни главният ревизор по безопасността в НКЖИ Бисер Минчев.<br /> <br /> Причината за дерайлирането на влака при гара &bdquo;Калояновец&ldquo; е човешка грешка. Това каза от своя страна Християн Кръстев &ndash; изпълнителен директор на БДЖ пред bTV.<br /> <br /> &bdquo;Единствено според мен има невъзприемане на сигнала, който са показвали двата светофара. Пред колегите това, което е споделил помощник-машинистът е казал, че е видял, че светофарът му е показал за отклонение. Там идва два вида сигнали &ndash; един воден и един предвходен сигнал, който дава показание какво ще бъде показанието на входния сигнал. Така е направена сигнализацията в цялата страна&ldquo;, добави Християн Кръстев.<br /> <br /> &bdquo;Помощник-машинистът има правото да кара влака. Той не е само с правоспособност &bdquo;помощник-машинист&ldquo;. На работа са били де факто двама машинисти. По между тях са се разбрали кой ще управлява влака до Варна, може би след това другият колега е щял да върне влака до София&ldquo;, каза още Християн Кръстев.<br /> <br />