Метеорологичните условия са били безопасни за полета. Имало е малко облаци, но не и такива, които да застрашат полета. Това заяви Двикорита Карнавати, директор на Агенцията по метеорология, геофизика и климатология на Индонезия, предаде ДПА.

Припомняме, че пътнически самолет на индонезийската авиокомпания "Лайън еър", летящ с 189 души на борда от Джакарта до град Пангкал Пинанг на остров Суматра, се е разбил в морето.

Екипажът малко след излитането си от летището в Джакарта, е поискал да се върне там малко преди да бъде изгубен контакт с него, предаде Ройтерс, като се позова на Йоханес Сирайт, говорител на индонезийската служба за контрол на въздушния трафик. Диспечерите са разрешили на самолета да се върне, но тогава точно бил изгубен контактът с него, допълни говорителят.

Ужасът с Boeing-737 MAX 8: Има очевидци на рухването на лайнера със 188 души на борда, местни лодкари са видели как... (СНИМКИ)

Контактът е изгубен 13 минути след излитането на самолета от летището в Джакарта. Машината е паднала в морето край бреговете на остров Ява и е потънала. Спасителни и издирвателни екипи вече са открили части от машината. "Намерихме спасителни жилетки, мобилни телефони и отломки от самолета", каза говорител на индонезийската агенция за спасяване и издирване. Фюзелажът вероятно е на морското дано, на дълбочина около 35 метра, уточни говорител. 

Самолетът е Боинг 737 Макс 8. Той е изпълнявал полет от Джакарта за Пангкал Пинанг на остров Суматра.

Страшни СНИМКИ и ВИДЕО от мястото на трагедията с Boeing-737 MAX 8

Самолетът е на компания Лайън еър. Той е бил в експлоатация само от няколко месеца. Бил е доставен на Лайън еър през август.

Говорителят на Боинг Пол Люис каза, че компанията следи внимателно ситуацията.

Моделите Макс 8 смениха сходната серия самолети на Боинг 737-800.

Пилотът и помощник пилотът са имали общо 11 000 летателни часа, се казва в изявление на Лайън еър.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!