През последните години все повече българи минават подготовка за пилоти на малки самолети. В момента такъв лиценз имат 276 българи. Самолетите от този тип, които са налични у нас, са около 146.

Освен изключително трудната подготовка, за да пилотираш подобни самолети, трябват и доста пари. Курсовете са изключително скъпи и малцина могат да си платят скъпото удоволствие.

Петър Гетов е професионален пилот и инструктор на леки самолети. Обучава кандидат пилоти. Познавал лично загиналия пилот.

,,Мога да кажа, че даже бяхме приятели. Летели се заедно. Съвестен и добре подготвен пилот. От две години и половина-три лети на "Чесна"-та. Доста полети е направил на него'', разказа той, цитиран от Нова телевизия.

Той беше категоричен, че загиналият пилот е бил достатъчно подготвен.

,,Летял съм с него, винаги се е готвил за полет, никога не е допускал излишни рискове. При леките самолети са много капризни по отношение на метеорологичната обстановка. И много е вероятно времето да е причината за катастрофата'', добави Гетов.

Според инструктора "Чесна"-та се управлява лесно, но при силна турбуленция и активни облаци управлението става изключително трудно.

Загиналият пилот бил лицензиран да лети само във визуални метеорологични условия, т.е. при пряк контакт със земята и достатъчно добра видимост.

Всяка година самолетите се проверяват за техническа изправност.

БЛИЦ припомня, че по-рано днес се появи аудиозапис с последните думи на Георги Бошнаков от самолета

Ето го и него:



ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!