ЛОТ-2 на АМ „Струма“ има опасни участъци, установи репортерската проверка на БГНЕС след ужасяващата катастрофа с македонски автобус, станала на 23 ноември край Старо село. Нередностите по ЛОТ-а, открит през октомври 2015 г. са свързани още с проекта на този участък от автомагистралата, за изход от която се ползва аварийната лента. Дали може и дали трябва да е така, трябва да се произнесат специалистите.

Той е с дължина 37 км-от Дупница Север до изхода за гр. Кочериново и с. Бараково, както и за Рилския манастир. Болшинството от пътуващите до Благоевград също ползват този изход. На 1 км и на 500 м преди всеки изход има поставена указателни табели за кои населени места се излиза.
 



Преди самия изход има хоризонтална маркировка с „остров за безопасност“, след нея следва пак пътна маркировка за „завой на дясно“. Мантинелата там свършва, следва процеп от няколко метра, в който буквално трябва да се пъхне автомобилът, независимо дали е лек или товарен. След прекъсването за „процепа“ мантинелата продължава. Проблемите са на спускане от тунел „Блатино“ край Дупница в посока Благоевград. Първият изход за Бобов дол и Кюстендил е спускане, липсва знак „А5“, указващ процентите на наклона при спускане. Изходът надясно е на плавна лява крива и след мост със страничен вятър.

От множеството удари знак „Г-11“ се е изтрил, пострадал е и ъгълът на мантинелата, който е претърпял няколко удара. На земята е и мантинелата по дъгата на завоя, отнесена от водач, не видял знака за намаляване скоростта до 40 км./час.

Поражения от този вид имаше и на изхода за гр. Бобошево, Мурсалево и Рилския манастир при 74-ти километър, които са възстановени. „Много пострадал“ е и изходът за Благоевград, Кочериново, Рила и Рилския манастир при км 85-ти. Там знакът Г-11 е съборен, пострадал е и буферът на мантинелата от множеството удари, при които за тези 6 години слава Богу няма загинали. Всички тези нередности и щети при излизането от автомагистралата са в платното Дупница-Благоевград.
 



По същия начин се излиза от плътното от Благоевград към Дупница и София, но щетите там са отстранени. Такива имаше на изхода за Бобов дол, Кюстендил и Дупница-юг. Най-голямата опасност е при навлизане в автомагистралата между 84-и 85-и километър. След кръговото на Е-79 се навлиза в АМ „Струма“ при обратен наклон. За последните години имаше разпиляване на неукрепен товар на два пъти, предимно бира.

А паркингите край с. Блатино не са сигнализирани предварително, в последния момент преди тях има единствено завой на дясно и знак „Р“.
На брифинга днес прокурор Сарафов каза, че предстои българските магистрали да бъдат проверявани от наши и европейски експерти. ЛОТ-2 на АМ „Струма“, продължение на злополучния ЛОТ-„0“, погубил преди два дни 44 живота, също трябва да бъде изследван дали е безопасен.