Повредата е доста сериозна. Това не е нормално спукване на гума. Това обясни пред bTV Ангел Борисов, експерт по безопасност на полетите по повод инцидента с българския самолет на летище „Бен Гурион“ в Тел Авив.
 
„Самолетните гуми са под налягане 9-10 атмосфери. Такава гума, ако се спука, тя гръмва. Съседната гума е много близко и има вероятност да повреди и резервната гума“, посочи той.
 
По думите му, в резултат на това спукване е много вероятно да се повреди спирачното устройство. Самолетът може да се завърти и крилото да се удари в пистата. Тогава самолетът веднага се възпламенява.
 
100 линейки и 50 пожарни – това е показно за цял свят. Просто израелската държава в много неща е за показ, но показа на цял свят при такъв инцидент как се действа“, каза Борисов.
 
„По същия начин „Конкорд“ прекрати дейността си“, припомни той.
 
Експертът коментира и инцидента с правителствения „Фалкон“ преди месец. Той бил изключително изненадан от информацията, че спуканата гума била заменена. Според него е трябвало да се смени и спирачното устройство.
 
По отношение инцидента в Тел Авив експерът заяви, че е забележителна организацията на кацането на българския самолет. Той е изразходвал по-голямата част от горивото над Средиземно море, оставяйки си минимално количество за кацане. Освен това два изтребителя са излетели и са се доближили до него, така че с просто око да видят какво е състоянието на повредените гуми.
 
„Два изтребителя виждат състоянието – едната е спукана, но другата поне не е пръсната“, каза той.