Чух много силен шум. Самолетът летеше много на високо, после се спусна надолу, чу се много силен шум точно тогава. Други хора от селото са чули и са видели, само чух, че шумът на самолета спря. Това заяви в ефира на Нова телевизия кметицата на село Черньово Маргарита Каймакчийска относно инцидента с двама загинали вчера край Ихтиман. 

"Преди години имаше още един инцидент със самолет, който беше паднал в житата. Тогава обаче нямаше жертви, просто се беше леко приземил, защото му беше свършило горивото. Май бяха тогава хората македонци. Шумът на летището много пречи", призна още тя. 

"Това летище се води летище "Ихтиман". Тук преди се обучаваха за летци - скачаха, упражняваха се за парашутисти. Сега няма такъв наплив. Главно събота и неделя се лети, но шумът е ужасен. Не се съобразяват с хората от селото", оплака се кметицата. 


"Вчера бях в градината и видях, че този самолет летеше доста на високо. Мисля, че и в събота беше тук, но наистина ми направи впечатление, че за разлика от другите самолети тук, този точно летя наистина доста високо", спомни си тя.

Зам.-кметицата на Ихтимен също коментира кошмарния инцидент: "Жалбите са преди може би преди 5-6 години. Всичко се води в рамките на допустимия шум. Иначе жалбата е една единствена всъщност", заяви тя относно шума от самолетите. 

"Притеснително е и неблагоприятно е за всички, че напоследък има много инциденти с малки самолети. Искаме да разберем каква е причината за вчерашния инцидент", добави тя. 

"Искам да кажа, че полетите в последната една година вече не са толкова чести. Полетите намаляват и не са ежедневни. Напрежението на жителите в селото е утихнало", смята зам.-кметицата на Ихтиман.


Христо Христов директор на Специализираното звено за разследване на авиационни събития в транспортното министерство коментира преди минути тежкия инцидент: "Имаме очевидци на събитието, които ни казват какви маневри е извършил самолета. Те казват, че след излитането, са видели 2 минути след него самолета на височина около 60-80 метра. Самолетът започнал да намалява, сривал се и тръгва към земята. Самолетът остава без скорост и се е сринал. Това се нарича скоростен взрив. Самолетът се е въртял като тирбушон. 4-5 метра над земята самолетът се е хоризонтирал. Самолетът е паднал на земята като камък", каза той. 

"Този пилот е придобил пилотски права през 2016 година. Валиден му е лицензът до 2020 година до 30 август. Той е медицински годен, за да управлява такава машина", добави Христов. 

"Това е като движението по пътищата. Хората, все пак, имайки самочувствието вече са добри пилоти, искат да получат от него всичко и да изцедят всички негови възможности и понякога се преминава границата. Не знам дали този човек е преминал границата, може проблемът да е бил технически. Стои версията за човешка грешка", завърши експертът. 

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!