Липса на пътни знаци, маркировка и мантинели са само част от проблемите на Софийската скоростна тангента и Околовръстния път, заради които Върховната административна прокуратура сезира Агенция "Пътна инфраструктура".

Северната тангента е на по-малко от 6 години, дълга е само 16 километра, но проблеми има почти на всеки метър. По нея има десетки нарушенията на пътните знаци, мантинелите и маркировката. Лесно се забелязват липсващи или обърнати пътни знаци. Непоправени мантинели и скъсани гуми. И един странен знак, съобщава Bulgaria ON AIR. 

"Той не е ударен. Той просто е некачествено изпълнение. Заради лоши метеорологични условия е паднал знака. Категорично не е ударен, мантинелата е здрава. Няма как да е ударен", коментира Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.

Тя изпраща сигнала с всички нередности до прокуратурата. От там ще настояват АПИ да установи в рамките на месец дали има проблеми и да бъдат отстранени.

На едно място в асфалта е поникнало дърво. 

"Дебелината на тази цепнатина е около 4-5 см, което говори за много тежки проблеми, защото когато го пуснат в експлоатация, това пропадане ще се задълбочи", каза още Русинова.

Заради лошата сигнализация на този пътен възел, който би трябвало да е затворен, всеки ден шофьорите се губят. Шофьорите карат и в насрещното. 

"Сега ми е интересно този човек с този камион как ще направи обратния завой. Тук посоки няма, всеки кара както може. Още един идва в насрещното, и ако сте се объркал...", недоумява Русинова. 

Само за 10 минути минава четвърта кола в насрещното. 

"Има смъртен случай на този участък, който дори не е в експлоатация", подчерта пътният експерт.

Има участъци от пътния възел, които през деня са осветени, а през нощта потъват в мрак. Според АПИ краят на Северната тангента е напълно безопасен, но там са ставали много пътнотранспортни произшествия.

 

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук