След инцидента край Аксаково разследването по случая продължава. Премиерът Димитър Главчев поиска незабавна проверка във връзка с информацията за асфалтирана част от път в района, където преди дни стана тежката катастрофа с автомобил на НСО. 

Ново 20 за преасфалтирането на участъка, където стана катастрофата с джип на НСО и Кирил Петков

Във вторник беше отстранен директорът на ОПУ – Варна инж. Явор Пасев и началникът на отдел „Инвестиционно-ремонтни дейности“ Севдалина Казълова. Асфалт не е положен само на мястото около катастрофата, а и на много други участъци от пътния участък. Асфалтирането на пътя, където стана тежката катастрофа, е започнало три дни след инцидента.

Има няколко предпоставки за катастрофата. Автомобилът на НСО е с тегло 3 тона, а другата кола тежи 1400 кг. Изчислихме, че ударът е бил с не по-малко от 130 км/ч”, коментира Ивайло Желязков, пътен експерт от Европейския център за транспортни политики, цитиран от Нова телевизия.

Прикриват ли се следи: Ето какво изникна на мястото на катастрофата с джипа на Кирил Петков

Според него линията на видимост на пътния участък се скрива от няколко пътни знака.

„Водачът на НСО е имал много малко време за реакция. Ударът, който се е случил, показва, че автомобилът се е движел със скорост над позволената”, добави Желязков.

По негови думи това е един от най-натоварените участъци в района. Ограничението е 90 км/ч. „Ако колата на НСО се е движела с 90 км/ч, сблъсъкът нямаше да е толкова жесток. Автомобилът на загиналия е бил с много стари зимни гуми и с малко тегло. Колата на НСО е изрядна откъм поддръжка”, заяви пътният експерт.