Пътен експерт посочи 2 причини за трагедията с Кирил Петков край Аксаково
След инцидента разследването по случая продължава, има няколко предпоставки за катастрофата, уточнява Ивайло Желязков, пътен експерт от Европейския център за транспортни политики
След инцидента край Аксаково разследването по случая продължава. Премиерът Димитър Главчев поиска незабавна проверка във връзка с информацията за асфалтирана част от път в района, където преди дни стана тежката катастрофа с автомобил на НСО.
Ново 20 за преасфалтирането на участъка, където стана катастрофата с джип на НСО и Кирил Петков
Във вторник беше отстранен директорът на ОПУ – Варна инж. Явор Пасев и началникът на отдел „Инвестиционно-ремонтни дейности“ Севдалина Казълова. Асфалт не е положен само на мястото около катастрофата, а и на много други участъци от пътния участък. Асфалтирането на пътя, където стана тежката катастрофа, е започнало три дни след инцидента.
Има няколко предпоставки за катастрофата. Автомобилът на НСО е с тегло 3 тона, а другата кола тежи 1400 кг. Изчислихме, че ударът е бил с не по-малко от 130 км/ч”, коментира Ивайло Желязков, пътен експерт от Европейския център за транспортни политики, цитиран от Нова телевизия.
Прикриват ли се следи: Ето какво изникна на мястото на катастрофата с джипа на Кирил Петков
Според него линията на видимост на пътния участък се скрива от няколко пътни знака.
„Водачът на НСО е имал много малко време за реакция. Ударът, който се е случил, показва, че автомобилът се е движел със скорост над позволената”, добави Желязков.
По негови думи това е един от най-натоварените участъци в района. Ограничението е 90 км/ч. „Ако колата на НСО се е движела с 90 км/ч, сблъсъкът нямаше да е толкова жесток. Автомобилът на загиналия е бил с много стари зимни гуми и с малко тегло. Колата на НСО е изрядна откъм поддръжка”, заяви пътният експерт.
Последвайте ни
ПРИЧИНАТА Е САМО ЕДНА. ПРЕВИШЕНА СКОРОСТ!!!!
Забележи, че няма коментар на "пътния експерт" на КАТ защо още от завоя автомобилът на НСО е карал в ОТСРЕЩНАТА ЛЕНТА, където излизат коли от Автомивка Трафик? Забележи, че точно на кръстовището има и ЗАБРАНЕНА СРЕДНА ЛЕНТА, където колите от пътя без предимство могат да спрат и изчакат колите идващи от дясно. Тази СРЕДНА ЛЕНТА е също ЗАБРАНЕНА ЛЕНТА за колата на НСО!!! Друг въпрос е изтритата маркировка, защо се полага нова асфалт, но не се подновява изтритата пътна маркировка?
Дори да са асфалтирали участъка, по деформациите на колите може да се изчисли скоростта на джипа на НСО. Шофьорът от НСО е подчинен на охраняваното ВИП лице, следователно е имал нареждане да бърза или не му е направена забележка, че се движи с прекомерно висока скорост. Може да не е шофирал Кирил Петков, но той носи основната вина за трагедията.
При 90 км, колата спира на 106 метра Загиналия ако е изскочил 50 метра пред колата, невъзможно да се избегне сблъсък 25 метра за една секунда(една секунда за реакция) спирачката натисната 25 метра преди сблъсака Кво ще кажеш гн. Желязков
Изобщо не му е изскочил. Аудито се е движило в посока от Варна към Аксаково, това потвърди и дъщерята на жертвата. Това означава, че джипът на НСО е карал в насрещното докато е изпреварвал. Аудито се е опитало да избегне удара със свиване към канавката, но джипът го е ударил в лявата страна и го е запратил в канавката. На мястото на удара са и броните на автомобилите, което отрича възможността удара да е бил на Тобразното кръстовище.
Домът на убития шофьор е бил само на 300 м от катастрофата, и навярно той е отивал до своята къща зад автомивка Трафик на кръстовището и е познавал идеално района. Затова е вероятно той да не е завивал наляво, а да е продължавал НАПРАВО, по черния път преди автомивка Трафик, до своята къща зад автомивка Трафик. Това обяснява защо е ударен отляво НА ЧЕРНИЯ ПЪТ и влачен поне 20 м, буквално в храстите извън пътя. Колата на НСО е карала с БЯСНА СКОРОСТ в НАСРЕЩНОТО, след ЗАБРАНЕНАТА СРЕДНА лента!
ЕКСПЕРТИ МНОГО,РЕЗУЛТАТЙОК.КИРИЛ ЩЕ. ТАВА ДЕПУТАТ БЕЗ МОРАЛНИ ЗАДРЪЖКИ.И ОТНОВАНЯМА ОСЪДЕН,ВИНОВЕН Е ПОЧИНАЛИЯТ НАМЯСТО НЕЩАСТЕН ЧОВЕЧЕЦ.А КИРИЛ ПЕТКОВ.???????
Ограничението не 90км, а 60км. Май пак се мъчат да изкарат виновен човека с аудито.
По пътя на колата на НСО към Аксаково има няколко остри завоя, затова има знак за ограничение на скоростта до 60 км/ч. Знакът се вижда на координати 43.274415, 27.796035 на Google Maps тук: tinyurl. com/ycx25zzz ОБАЧЕ след острите завой, на координати 43.273332, 27.810803 tinyurl. com/yc342z32 има и знак за ОТМЯНА на ограничението 60 км/ч. ЗАЩО? Нали следва ОЖИВЕНО кръстовище и табела "Аксаково" с ограничение 50 км/ч? Тогава въпросът е, виновни ли са КАТ/МВР за катастрофата?
защо никой от т.н."експерти" не каже с колко се е движел през РАМКАТА НА ТОЛ системата която ясно се вижда на всички тв.репортажи ...