Има ли спирачен път преди удара на автобуса довел до тежък инцидент на "АМ Струма"- така започна своята експертиза най-добрият български автомобилен пилот Румен Румен Дунев по БНТ. Според него шофьорът е използвал спирачки и то на два пъти.

"Първият е  преди острова и после при сблъсъка с мантинелата отнова има спирачки". Дунев е категоричен, че шофьорът не е бил заспал, след като е използвал спирачки. И продължи, че на пътя е имало ремонт, а водачът на автобуса влиза от едната лента в друга. По думите на експерта още там би настанал трагичният инцидент.



Дунев се позавава на свиделски разказ, който твърди, че автобусът е горял при удара в мантинелата. "Затова, че има взрив в автобуса разказва пазач, който охранява пътно строителна техника на АМ Струма. Той е видял взрив, спукана  гума, а автобусът е продължил горейки и тогава  се е ударил".

Първият очевидец на трагедията в автобуса разкри как е тръгнал пожарът

Автомобилният експерт продължава, че при спукана гума следите остават, дали се е разпаданала гумата от джантата, такива следи на острова няма.

При взрива, шофьорът е предприел маневра да се пребира в дясно, попада в капан между мантинелите, прибирайки се надясно липсва маркировка, а водачът не вижда острова – после става и фаталният инцидент - според Румен Дунев.