Да се изясни кога се е запалил автобусът - затова призова Бойко Рановски, изпълнителен директор на ИА "Автомобилна администрация“. Разследващите трябва докажат кога е възникнал пожарът, преди или след удара в мантинелата. Според Рановски така ще се стигне до истината за тежкия инцидент. 

По информация на свидетели шофьорите в автобуса са били двама, а проишествието е станало 30 км след място на почивката. 

"В началото на АМ Струма са се сменили водачите, но дали е разсейване или грешка на шофьора. Това ще се разследва."
Той увери, че камери на АПИ има навсякъде в страната и може да се установи движението на автобуса. Но точна на мястото на катастрофата не е имало.

По думите на Бойко Рановски техническите средства могат да се манипулират, но при съмнение от контролните органи, тахографите се проверяват в специализиран сервиз. Проверката по документи цели да няма автобуси, които са лицензирани за вътрешни превози, а  да правят международни.

Кой проверява багажите, Рановски отговори така: "Това е екскурзия. На автогарите се правят проверките. Отговорността е на водача и превозвача.Има нормативна база, но не се спазва". Рановски се закани да има ред в автомобилните превози и да няма фирми които да са толерират или  да не се проверяват.

Шефът на ИА "Автомобилна администрация“ е категоричен, че контрол се осъществява на всички превозни средства, и заяви, че се изгражда информационна система, която да подобри контрола при превозвачите. 

За исканата му оставка Рановски отговори, че има натиск от бивши служители в агенцията и министерството, които създават лош имидж. Той заяви, че се работи да няма чадъри над определени фирми и всичко да бъде честно и обективно. А ИА "Автомобилна администрация“ да е посредник между бизнеса и гражданите.

Рановски изтъкна, че заплатите са се увеличили на 1200 лева, а до миналата година служителите са получавали 1000 лева. Той не скри, че има уволнени служители за корупция.