Всяка седмица у нас става поне една сериозна катастрофа с тежкотоварен камион. Днешният инцидент на магистрала „Тракия” е шестият поред в рамките само на този месец.

Преди дни тир се вряза в две къщи в Златна Панега, два дни по- късно полски камион блокира  международния път Е79 за 3 часа.

Последва катастрофа с румънски шофьор и тежък инцидент край Монтана.

Според данните на МВР за миналата година са наложени около 40 000 глоби, на обща стойност над 5 милиона лева. Събрани са едва 4% от тях.

Черната статистика на пътя е безпощадна. Само за миналата година инцидентите с тежкотоварни камиони са над 200. 50 % от тях са с турски и румънски шофьори, предава Нова тв.

„Когато ти знаеш, че си безнаказан, си позволяваш да нарушаваш правилата и рано или късно стават инциденти”, заявява Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи.

„Резултатите показват, че те именно тука не спазват закона”, коментира инж. Емил Панчев от Съюза на българските автомобилисти

Причините били много, виновните също - от закона, през контрола, до личната съвест на шофьорите.

„На пътя има чисто турски грешки – не спазват изискванията на един закон за работното време”, коментира Красимир Лалов от Съюза на превозвачите в България.

Грешките идвали от дългото чакане на българо-турската граница.

„За да могат да наваксат, започват да карат бързо в България. По границата има много алкохол в магазините и така стават проблемите. Един недоспал човек, които има и остатъчен алкохол в кръвта, е опасен”, коментира Лалов.

„Закон има, трябва да се спазва. И когато има такъв инцидент- акции”, коментира Панчев.

Дори и при акции обаче, практиката показва, че голяма част от глобите оставали само на хартия, защото процедурата била тромава.

За сравнение - в много от Европейските държави камионът се спира от движение, а шофьорът, трябва да плати на място или в най-близката банка.