Ужас! В европейския ден без загинали на пътя петима изгубиха живота си
Нашата полиция продължава да работи по една стара процедура за налагане на наказанията, която е от 1968 г., заяви Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи
Петима души загубиха живота си след катастрофи.
"Проблемът е комплексен. Той касае инфраструктура, санкционна политика на държавата, обучение, автопарк, съзнание, отношение на всички институции, каза пред БНТ Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.
По думите му трябва да има ясни правила и засилен контрол.
Трябва да възприемаме неща, които се случват в добрите практики, подчерта Тодоров.
"Трябва да имаме не физически контрол, а камери. В момента нашата полиция разполага с 200 камери за 20 000 км пътна мрежа. Нашата полиция продължава да работи по една стара процедура за налагане на наказанията, която е от 1968 г., в резултат на което всяка втора глоба не се случва. Така че с тези стари методи няма как да се промени ситуацията", каза той.
"Промяна в манталитета и мисленето на чиновниците. Тяхното мислене е от 2010 г., а в Европа хората, които се занимават с тематиката пътна безопасност мислят за 2025 г. и от тук идва големият проблем", отбеляза Йонко Иванов, автоинструктор.
"Никой от тези чиновници не се е замислял, че трябва в момента да се промени средата, в която се осъществява и пътуването, и обучението, и контролът, и съорганизацията на движението. Тези хора живеят с едни доклади, с едни концепции, които са морално остарели към днешния ден", заяви той.
Последвайте ни
2 Коментара: