Орнела Мути е единствената актриса, която се е осмелила да откаже на Джеймс Бонд. Но не защото не харесвала Роджър Мур, който през 1981 г. трябвало да изиграе митичния Агент 007 на Нейно Величество английската кралица в шпионския екшън „За твоите очи”. По онова време Орнела е в зенита на световната слава и продуцентите на лентата й предлагат да се превъплъти в ролята на сексапилната археоложка Мелина.
Същата, която владее безмилостно стрелбата с арбалет и все спасява живота на Джеймс, преди да се хвърли в обятията му. Да, но продуцентите отказват да включат в екипа на Орнела личния й гардеробиер и без да й пука, тя веднага отсвирва лентата. На тлъстия хонорар, на глобалната известност и на самия Роджър Мур ще се радва французойката Карол Буке. На показалата характер италианка обаче й е все тая, тъй като и тогава, и сега, на 60 години, тя има всичко, което си пожелае.<br /> <br /> И най-вече мъже. Красиви, интелигентни, известни, с чувство за хумор, може и чужди, т.е. женени или сгодени, без значение. Като например бащата на голямата й дъщеря Найке Ривели &ndash; известния испански продуцент Хосе Луис Бермудес де Кастро, когото Орнела съблазнява едва навършила 18 години. Връзката им е кратка, но резултатът от нея е хубав поне колкото майка й. И между другото Найке успява да я направи баба преди почти две десетилетия.<br /> <br /> Но първата си любов станалата идол поне на две поколения красавица среща на първата си снимачна площадка. Историците на киното вече са уморени да го пишат &ndash; режисьорът Дамяно Дамяни вижда снимка на Орнела във фотороман и без да се колебае, я взема за главната женска роля във филма &bdquo;Най-хубавата съпруга&rdquo;. Тя току-що е навършила 14 години, все още се казва Франческа Ривели, но това няма значение.&nbsp;Надарена е щедро&nbsp;с форми като поне 18-годишна мома, а проблемът с фамилното й име, което е същото като на известна по онова време актриса, е решен за секунди. Тоест Дамяни й измисля артистичния псевдоним Орнела Мути и точно с това име тя се представя на партньора си &ndash; отракания симпатяга Алесио Орано. Влюбват се, играят прекрасно, лентата жъне успехи, а според клюкари както във филма, така и в живота Алесио става първият мъж на Орнела.<br /> <br /> Разделят се, но любовта им се оказва голяма, защото през 1976 година се събират отново, женят се и остават съпрузи до 1981 г. Без значение, че в &bdquo;паузата&rdquo; на връзката им се е появила Найке от Хосе Луис, че пак тогава Орнела изживяла бурен роман със световно непознатия, ама хубав като бог бъдещ комисар Катани - Микеле Плачидо. Той е нейно гадже във великата лента на Марио Моничели &bdquo;Народен роман&rdquo; и двамата успяват да пренесат, макар и за кратко, екранната страст в своите дни и преди всичко в нощите си.<br /> <br /> Бракът с Алесио Орано обаче съвсем не успява да кротне палавата на екрана, а, изглежда, и в живота Орнела. Така например, още незаглъхнал Менделсоновият марш, тя се снима с Жерар Депардийо в скандалния филм &bdquo;Последната жена&rdquo; на режисьора Марко Ферери. Според мълвата съвсем не му прощава - на Жерар, разбира се, по когото в онова време се е побъркала нежната половина на Франция, а той пък лудва по италианката. Година по-късно, във филма &bdquo;Стаята на епископа&rdquo; на Дино Ризи, Орнела пък така целува Патрик Дьофевър, че светските спецове на бърза ръка разтрогват брака й с Орано.<br /> <br /> Бъркат, но само с няколко години, тъй като през 1980 г. на снимачната площадка на комедията &bdquo;Укротяването на опърничавия&rdquo; съдбата среща Орнела с неотразимия певец&nbsp;и актьор Адриано Челентано. Той е женен, има три деца от хубавата Клаудия Мори, предпочита покера пред жените, екранната му партньорка пък също е със съпруг, но между двамата започват да прехвърчат безмилостните искри на страстта. Които палят величествен пожар по време на снимките на следващия им съвместен филм &bdquo;Лудо влюбен&rdquo;, завоювал за нула време планетарен успех. Сигурно защото и Орнела, и Адриано са прекрасни актьори с изумително излъчване, но най-вече защото играят самите себе си &ndash; лудо влюбени.<br /> <br /> Разбира се, ще си го признаят чистосърдечно цял четвърт век по-късно, а през 1981 г. Челентано отрича забежката под клетва и по чудо успява да спаси брака си с Клаудия. Този път обаче рогата и резилът идват в повече на иначе познаващия добре света на киното Алесио Орано. Той иска развод и го получава.<br /> <br /> После обичащите да надничат под чаршафите на звездите светски хроникьори свързват името на Орнела Мути с екранни асове на момента като Рей Шарки, с когото играе в холивудския трилър &bdquo;Заради любов и заради пари&rdquo;, с Уорън Бийти, който я препоръчва за лентата, с Бен Газара, с когото се вихрят в култовите &bdquo;Истории на обикновената лудост&rdquo; и &bdquo;Момичето от Триест&rdquo;, с Джеръми Айрънс в &bdquo;Една любов на Суан&rdquo;, с изгряващата навремето и сега свръхярка италианска звезда Карло Вердоне, с блесналия страхотно, макар и за малко, Франческо Нути, с легендарния Джанкарло Джанини.<br /> <br /> В необуздаността си клюката стига дотам да припише на Орнела флирт дори с открито&nbsp;призналия своята нежна същност.&nbsp;Рупърт Еверет, който се снима с нея в &bdquo;Хроника на една предизвестена смърт&rdquo; по романа на Габриел Гарсия Маркес. Някои фенове на киното вярват на мълвата, други &ndash; не, но всички са единодушни, че покрай същата лента италианката никак, ама никак не е простила на &bdquo;младия Сантяго&rdquo; или на сина на Ален Делон &ndash; чаровния Антъни Делон. С бащата тя май е имала нещо общо по друг повод и по-рано, но стига толкоз. Защото Орнела Мути е изиграла за шейстетте си години главните роли в 82 филма и в 14 тв сериала - истински рекорд, нали! А само в една от тези ленти тя си е партнирала с жени, като в още една &ndash; &bdquo;Личен код&rdquo;, се е раздавала пред камерата съвсем сама!<br /> <br /> Може би уморена от иначе сладкото битие като на кино или пък защото зажаднява за семейство с един-единствен мъж до себе си, но през 1988 г. Орнела се врича във вечна любов на човек, който няма нищо общо със седмото изкуство &ndash; предприемача Федерико Факинети. Купуват си разкошна вила край Рим, раждат се Каролина и Андреа. Актрисата не скъсва с киното, но сякаш нарочно партньорите й вече са застарелите легенди Алберто Сорди и Филип Ноаре, прехвърлилият най-хубавите си години Силвестър Сталоун. Светската клюка е тръшната безмълвна на земята, Орнела е щастлива, кротва се и става&nbsp;символ на всеотдайното майчинство. Но през 1996 г. отново се развежда &ndash; съпругът Федерико е обвинен във финансови далавери и с нейни пари, след което актрисата предпочита да заживее сама с децата си.<br /> <br /> Следват няколко все така приятни ленти с нейно участие, като последната е от 2012 г. - &bdquo;На Рим с любов&rdquo; на Уди Алън.&nbsp;От живите велики дами на италианското кино американецът кани във филма си само Орнела Мути и я посреща на снимачната площадка с думите: &bdquo;Чао, Франческа, как си?&rdquo; После й се изповядва, че цял живот бил мечтал да бъде с нея пред камерата. Тя му отговаря почти същото и така двамата се изповядват във взаимна любов. Остава платоническа, разбира се.&nbsp;А пишещият тези редове някъде преди четвърт век прекара над два часа с Орнела Мути в дома й край Рим. Докато отговаряше на въпросите, тя дундуркаше Каролина и Андреа, остави ги само за малко, за да поднесе кафе. През цялото време беше ослепителна, сияйна - въобще мечтаната жена. В пространна дописка на цяла страница за някогашния велик български вестник &bdquo;Поглед&rdquo; Орнела беше оприличена и на намерена след много години първа любов, и на самата Дева Мария. Заради постоянно гушнатите в скута й дечица, нищо че мнозина в родината й по онова време продължаваха да я кълнат като грешница.<br /> <br /> <strong>Визитка<br /> <br /> </strong>Франческа Ривели е родена на 9 март 1955 г. в Рим. Баща й е неаполитанец, журналист, а майка й е естонската писателка Илсе Рената Краузе. Има само средно, но завидно образование &ndash; завършила е престижния Немски колеж във Вечния град.<br /> <br /> <strong>РУМЕН МИХАЙЛОВ, &bdquo;МОНИТОР&rdquo;, ИТАЛИЯ</strong><br />