Две големи наши банки предупредиха за нови телефонни измами
Клиентите на финансовите институции са редовно атакувани
Измамниците най-често уверяват хората, че имат информация за неоторизиран достъп до сметките им през електронно или мобилно им банкиране, посочват от ОББ. Услужливо предлагат различни решения: изискват потвърждение на несъществуващи трансакции (с карти или наредени преводи), предлагат застраховки срещу киберизмами или дават инструкции за инсталиране на съмнителни приложения за защита на мобилните устройства, описват схемата от банката.
Крайната цел на всички тези действия е, в състояние на тревога, хората сами да им споделят конфиденциални данни (потребителски имена, пароли за достъп, верификационни кодове, детайли на кредитни / дебитни карти или друга чувствителна информация и данни) или да ги накарат да направят плащане към посочена от тях сметка.
Бъдете нащрек, ако по телефона ви се обади някой, който се представя за служител от Техническия отдел на Банка ДСК. Измамниците убедително и търпеливо комуникират с гражданите, като ги прилъгват да инсталират специално приложение за отдалечен достъп до мобилни устройства. Ако това се направи, данните за банкови сметки и банкови карти стават известни на злосторниците и те лесно могат да злоупотребят с тях.
От банките уверяват, че никога не изискват предоставяне на такава информация по телефон или чрез имейл. Нито за банкови карти, нито за електронно банкиране, трансакции, баланси по сметки или друга информация, свързана с финансите на клиента, още по-малко пък да изискват достъп до мобилното устройство.
Последвайте ни
0 Коментара: