Преди дни във Владая бяха заловени близо половин милион кутии цигари – контрабанда. Операцията на ГДБОП е стартирала след получен сигнал от Турция, като от спецакцията става ясно, че стоката е влязла в България с камион, през ГКПП Капитан Андреево. Това разкриха пред БЛИЦ участници в спецакцията.
Турският водач е декларирал, че превозва цимент за българско търговско дружество, но проверка на служителите на ГДБОП установява, че такава компания не съществува. При последващ оглед превозното средство се оказало празно, тъй като стоката е транспортирана до склад във Владая, където са открити 1195 мастърбокса с цигари - основно от гръцките марки “Karelia Slims”, “Brooks” и “Cooper”.

По информация на митничари, папиросите “Карелия” са сред най-прекарваните през граница нелегални цигари, като редовно присъстват в заловените контрабандни пратки. И това според тях не е случайно, тъй като основен източник на контрабандата през последните месеци е именно Гърция, където “Карелия Табако” е най-големият производител. Същевременно тънките цигари са предпочитани от контрабандистите поради по-малкия си обем и голямата им популярност сред българските потребители.

От спецакцията става ясно още, че контрабандни цигари влизат на територията на страната през т. нар. „зелени граници“, от Гърция и Турция. Като гранични на България страни тези две страни оформят т.нар. „балкански кръг“ на контрабандата поради неговата географска близост и поради факта, че с подобен вид контрабанда се занимават по-широк кръг от лица, но с по-малки организационни възможности. Контрабандата от този кръг идва основно по суша, като цигарите се транспортират с камиони и с по-малки товарни превозни средства. По-рядко се работи и през морски пътища, а стоката се доставя у нас с кораби.

Заловените по време на спецоперацията контрабандни цигари "Карелия" са внушително количество

В последния случай на заловено голямо количество цигари от ГДБОП в склад във Владая става въпрос за марки цигари, произведени в Гърция, но влезли в България от Турция – през ГКПП Капитан Андреево. Според митничарите, най-вероятно цигарите са били изнесени съвсем законно от Гърция към Турция, след което, веднага са били пренасочени, този път с цел контрабанда към България.
До 850 000 лв. е средната печалба на камион от нелегални цигари. От същия товар държавата губи средно 1,4 млн. лв. от продажната цена, плюс несъбрани акциз и ДДС.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!