Приватизиралият златното българско обувно предприятие "Девети септември" Борис Пеев издига палат в столичния квартал "Драгалевци", въпреки решението на Върховния административен съд за отмяна на строителното разрешение.
В разгара на пандемията COVID-19 на улица "Боянска" се изсипват десетки работници, които започват градежа на монументалната къща, която удивително напомня мавзолей-гробница.

Огромните пари сякаш дават живителна сила на бетона и той се лее като водопада Ниагара върху основите. Оградите на съседните имоти се ползват като подпорни стени в грубо нарушение на архитектурните правила и устройствения план на Столична община.

Около къщата-мавзолей, Пеев е отредил място и за басейн, от който се разкрива великолепна панорамна гледка. Гаражът побира цял автопарк от 8 автомобила, в който перлата в короната е "Бентли". Същата марка, която е трън в очите на министър-председателя Бойко Борисов. Подобен звяр има и намиращия се в съседство Димитър Бербатов, но неговите средства са кристални и изкарани на футболния терен.

Наглостта на строителите е разрушителна. За да си осигурят допълнение към и без това просторния парцел, Пеев и компания буквално отрязват стълбовете за улично осветление и улица потъва в мрак. Безобразието се случва, въпреки че същото осветление е купено от хората от съседните имоти, които са имали благородната идея да помогнат местната община.

Заграбена е и част от улицата, която багерите са превърнали в лунен пейзаж. В китната допреди месеци пресечка сега е необходим танк, който да преодолее кратерите.

Всички безобразия, които се случват около градежа на новия мавзолей, обаче не са забелязвани от ресорните чиновници както от Столична община, така и в район Витоша. Или може би устите им са запушени с тлъсти пачки? Мирисът на корупция се усеща, защото иначе е необяснимо как огромен имот може да бъде вдигнат за месеци, независимо, че разрешението за строеж е отменено от най-висшия орган - Върховният административен съд.

Решението на ВАС е под №3078/26.02.2020 г. и всеки, който иска да се запознае с него може да го направи с лекота.

Живущите в съседните сгради са депозирали множество сигнали още в края на февруари и началото на март до Дирекция „Общински строителен контрол“, но  остават без каквато и да е санкция. Сякаш във въпросната дирекция, която е под шапката на Йорданка Фъндъкова, работят глухонеми хора с ограничени възможности за реакция.

Със страшна сила остава въпросът дали арх. Ралица Михайлова, която наследи на директорския пост скандално изгонения Влади Калинов, има някакви обвързаности с Борис Пеев. Как иначе да се тълкува упоритото й мълчание и липсата на адекватна реакция по случая. С бездействието си тя практически подпомага беззаконие и това съставомерно (носи белезите на престъпление), смятат юристи.
               
По случая с къщата приличаща на мавзолей има още съмнителни обстоятелства, които определено намирисват. Архитект на къщата е Иван Моев, чиято съпруга работи в Дирекция „Общински строителен контрол“ към Столична Община. Класическа схема, която органите би трябвало да установят дали е корупционна. 

От случаят се създава впечатление, че парите и връзките стоят над закона, тъй като по сведения на експерти този строеж надхвърля няколко милиона лева.
               
Бетонният мастодонт е с разгъната площ 828,5 кв.м. при позволени 749, както изрично е посочено в отмененото строително разрешение. С просто око се вижда че главния архитект на район Витоша – Мирослав Русев е допуснал да бъдат нарушени всякакви строителни нормативи, за това чудо, което на всичкото отгоре има и закрит басейн по земята.
               
ЕКИП НА БЛИЦ!