Номерът с куфарите на Гълъбин Боевски е разигран още четири пъти в последните два месеца, разкриват източници от службите. В два от случаите това е ставало на българска земя, а останалите са в Румъния. Основните мулета, които под индиго развивали версията за скъсаните и подменени с нови в последния момент сакове и куфари, както това го отигра и олимпийският шампион по вдигане на тежести.
Общо шестима са били задържаните по последния разбит канал от Иран през България и Румъния. Трафикът е стигал чак до Япония, като основните количества дрога пътували дотам са били метаамфетамини, но в отделни от пратките е имало и голямо количество хероин. Куриерите са се опитвали да пренесат общо над 50 кила дрога.<br /> <br /> На 13 ноември на Капитан Андреево митничари хващат над 13 кила метаамфетамини. Дрогата е укрита в стените на куфари. Тайниците са били подобни на тези, в които е пипната дрогата на Боевски. Заловеното в случая муле обаче е от румънски произход. Преносвачът на дрогата бил дилетант и се издал с червенето и суетенето си около четирите куфара, които били натъпкани с дрехи. На една от стените митничарите напипали удебеление, а при проверката подозренията се потвърдили &ndash; оказало се, че там има подпъхната дрога в кристалообразно състояние. Общото количество в куфарите е било 13.180 кг, разпределени в тайниците, които били много професионално направени.<br /> <br /> Само пет дни по-рано пак там е спипано друго румънско возило, в което е имало пак 4 куфара с еднакви стени, в които е имало също дрога. Друг преносвач на дрога е влязъл пък в България отново с подобни куфари, сложени в багажника на Фолксваген Пасат.<br /> <br /> Румънци и българи били главните действащи мулета по канала, разкрит с международни усилия и повечето от тях практикували номера с дрехите, които били натъпкани в куфарите. Гащи, чорапи, тениски, повечето китайско производство, маскирали дрогата, укрита в тайниците, които изключвали елемент на случайност, защото били пипнати от един и същи майстор и на почти идентични места. Куфарите също не били маркови, а евтини имитации, но заради тайниците цената им скачала многократно и било изключено да се купят на случаен пазар.<br /> <br /> Според мулето Мариус Лупулета разпитано от старозагорски антимафиоти, получател на пратката, скрита в 6 куфара &ndash; ментета, е била румънка на име Мариана. Номерът, даден на антимафиотите обаче ги пратил за зелен хайвер и на него отговарял мъж, вместо посочената Мариана. <br /> <br /> Според изнесеното в пресата Лупулета е разкрил подробности за тайнствената Мата Хари, която им е служила за свръзка, без обаче да я разкрие напълно. От думите му излизало, че дамата е с водещи функции в канала, а не само посредник. Госпожата раздавала и куфарите с тайниците, които се тъпчели с евтини дрехи и дрога. Подготвените куфари им се предавали в краен вариант пред хотел, с изричната инструкция да не бърникат в тях, което обяснявало липсата на отпечатъци по всички вещи вътре в куфарите и следи само по външната част около дръжките. <br /> <br /> В сътрудничество с румънците била установена самоличността на мистериозната бизнесдама, която организирала пратките, стигащи чак до Япония по канала. Мариана Телея се оказала връзката за там, след като била омъжена за японец, което обаче се оказало формалност, защото фиктивният брак й бил необходим само, за да може да проследява трафикираните количества дрога по канала, а иначе главният неин съучастник в трафик делата бил иранец, с когото живеела на семейни начала и със статут на временно пребиваващ в Румъния. <br /> <br /> При обиска и задържането на наркошефката, която била прецедент в наркоканалите, болшинството от които ръководени от мъже, били намерени цяла партида еднакви куфари с изработени в тях тайници, които мулетата си менкали. На курс всеки от куриерите получавал по 1000 евро, но в тях се включвали и разноските по пътуването. Български куриер, хванат по същия канал, разкрил, че наркошефката принуждавала него и останалите шофьори мулета да гладуват по време на пътуването и да харчат лични пари, защото не поемала даже задължителните такси, а ги карала да си ги приспадат от предварително дадените, а накрая всяко от мулетата, рискували да прекарват дрога, получавало сума, която по никакъв начин не оправдавала високия риск. Веднъж вкарани в схемата обаче мулетата били изнудвани да продължат, за да не бъдат изтропани и да прекарат живота до края на дните си в затвора и вече не можели да дадат отбой . <br /> <br /> Такава доживотна присъда последно сполетя българския тираджия Живко Русев, заловен от иранските власти със 135 кила хероин, монтирани под шасито на камиона му. Негов бос бил арабски мафиот, който обаче остава чист от скандала, тъй като разработката е само срещу конкретното муле. Дрогата, която е карал е част от друг международен канал с депо в Косово и в организацията нямало много вербувани румънски граждани, за разлика от българските мулета. По-високо било и заплащането на мулетата, които получавали хонорар от порядъка на 15 и 20 хил. долара в зависимост от количеството прекарвана дрога. <br /> <br /> <strong>Камен ДИМОВ<br /> </strong><br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0); "><strong>ОЩЕ КРИМИНАЛНИ РАЗСЛЕДВАНИЯ &ndash; ЧЕТЕТЕ В НОВИЯ БРОЙ НА ВЕСТНИК &bdquo;ШОУ&rdquo;</strong></span>