Потребители сигнализираха за поредната фишинг атака от името на банка, оперираща на българския пазар, съобщава Sofia24.bg.

Потребители, които не са и никога не са били клиенти на ОББ получават имейли с покана да въведат лични данни с цел "защита" на сметките им.

За пореден път припомняме, че никоя банкова институция не събира лична информация чрез имейли.

Една от най-големите наши банки разпространи тревожно съобщение

В съобщението, озаглавено "Добавете допълнително средство за сигурност" пише:

"Уважаеми клиенти,

С днешна дата 23.03.2023г. влизат в сила нашите променени изисквания за информационна сигурност на Вашите сметки, следователно всеки клиент, който желае да използва нашите услуги за мобилно банкиране, е длъжен да премине процеса по обновяване на своето средство за защита на своята сметка.

Съгласно правилата за използване на предлаганите услуги, ние си запазваме правото да ограничим достъпа на всеки клиент, който не е преминал през нужните стъпки. Крайният срок за изпълнение е 24.03.2023г.

Повече информация може да откриете на нашият уебсайт или като посетите наш офис.

Извиняваме се за причиненото неудобство.

Благодарим Ви!

ОББ АД"

Веднага обаче трябва да изтриете този имейл, защото това е измама, съветват експерти, а БЛИЦ припомня, че неотдавна KBC Bulgaria, към която принадлежи и ОББ разпространи официално съобщение, което гласеше:

"Уважаеми клиенти, във връзка с регистрирани сигнали за получени имейл съобщения, приканващи към вход в KBC Online Bulgaria, Ви уведомяваме, че тези съобщения са измамни и не се изпращат от страна на банката.

Кей Би Си Банк България ЕАД никога не изпраща имейл с линк за вход. Ако получите такъв имейл, не следвайте линковете и не въвеждайте потребителско име и парола за вход. За Ваша сигурност препоръчваме винаги да въвеждате собственоръчно в уеб браузъра адреса на KBC Online Bulgaria.

В случай, че имате съмнение, че сте въвели своите данни за вход в нелегитимна страница, моля, незабавно да ни уведомите, както и да промените своите потребителско име и парола. Препоръчваме да се запознаете с Инструкцията за сигурност при работа с KBC Online Bulgaria.

При необходимост можете да се свържете с Контактен Център – 0700 10 000 (Vivacom), 17 21 ( A1 и Yettel)С уважение, KBC Банк."

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук