ПОС терминали в чейндж бюрата смучат 25% комисиона
Данъчни дебнат сарафите като тайни клиенти
За да изловят некоректните сарафи, служители на НАП са плъзнали като тайни клиенти по обменните бюра в морските курорти.
Данъчните се правят на руснаци, англичани чехи, германци и дори румънци. Те носят в себе си суми, които не са кръгли, за да изпробват реакциите на касиерите в обменните бюра.
Повод за извънредната акция е сигнал на журналисти за некоректна сделка в обменно бюро в Слънчев бряг, но данъчните не са открили нарушение и в този обект. Според репортаж на БТВ касиерите прецакват туристите с между 2 и 4 лева, ако обменят по-малки суми – до около 100 евро. Измамата ставала, като в бордерото се записвал по-нисък курс купува от обявения. Клиентът първо получавал бордерото и го разписвал, след което пиел една студена вода. Горницата за чейнджа е още по-голяма, ако се обменят различни от еврото валути. За румънските леи например някои сарафи си позволяват да „глобяват“ клиентите с 44 стотинки за обмяна на всеки 10 леи.
„От две години няма писмени жалби за некоректни сделки в обменните бюра”, коментира говорителят на НАП-Бургас Христо Узунов.
Нищо не може да се сравни с големия удар през 2011 година, когато бяха разкрити незаконни обменни бюра в Слънчев бряг и четири от тях бяха закрити. През следващата година стотици обменни бюра бяха под постоянно наблюдение.
Оттогава оплаквания не е имало. Според специалистите от данъчната администрация маржът от 5% е решил проблема в полза и на двете страни. Т.е. обменните бюра имат право да търгуват с марж до 5% от курса на БНБ. Жалбите намаляват, данъчните са спокойни, а клиентите трябва да си отварят очите на четири и ако сумата е различна от очакваното, просто да не подписват сделката. „Администрацията може да се намеси само ако няма подпис, дори парите да са оставени”, съветват данъчните.
От НАП твърдят още, че при всички проверки досега не са открити бюра, което да търгуват с марж, различен от изискуемия, тъй като биха загубили своя лиценз.
За да се избегнат неприятности, данъчните съветват да не се подписва сделка, ако клиентът има притеснение, сложи ли подпис, никой не може да му помогне. От касиера трябва да се иска информация както за курса, така и за общата стойност на сделката. На видно място трябва да има информационно табло с валутата, която е налична към момента в бюрото.
Последвайте ни
0 Коментара: