Шок! 13 г. момче получи 127 нецензурни SMS-a за 256 лв само за час
За това разказва бащата на детето в жалба до Националната асоциация за защита на потребителите
„На 13.12.2020 около 23.30 вечерта детето ми е атакувано с СМС-и от номер 144344, които са с нецензурно сексуално съдържание. В първия СМС имало съобщение, че са безплатни и могат да се спрат с изпращане на СМС с текст „STOP”. След като детето ми изпраща СМС със STOP, до 1 часа сутринта на 14.12.2020 номерът му постоянно получавал от 144344 СМС-и с посоченото съдържание, които детето ми е изтривало.
Общо е получило за 1 час и пет минути 127 (?!?) СМС-а от въпросните мошеници“, пише бащата на невръстното момче и допълва, че след това телефонът е бил блокиран поради „значително надвишен кредитен лимит“.
Тогава става известна още една нелоялна практика – мобилният оператор не е спазил уговорката в договора за кредитен лимит от 100 лв., не е изпратил предупредителни съобщения и е допуснал начисляването на сумата от 256 лв., като чак след това е блокирал изходящия трафик. В общите условия изрично се посочва, че при достигане на 75% и 90% кредитен лимит, абонатът получава СМС с предупреждение.
На телефона за клиенти в четири последователни разговора изнервеният родител е получил „разнопосочни, неясни и противоречиви обяснения за високата сметка“ - от „софтуерът на телекома реагира на превишен лимит в рамките на 24 часа ” до „не носят отговорност за СМС-и от трети страни”.
В опит да разнищи казуса, бащата установява и трето нарушение – телекомуникоционната компания не се е съобразила с изрично изразеното от него писмено искане въпросният телефонен номер да не бъде предоставян за целите на нейния маркетинг и на него да не се изпращат такива съобщения. Това е потвърдено с даденото от един от консултантите на телефона за клиенти обяснение относно изпратените непоискани съобщения, а именно, че мобилният оператор „осигурявал само ползване на мрежата към външна фирма, която използвала СМС-и от номер 144344“.
„Измислените обяснения на служители на телекома, че компанията им само предоставяла мрежата си на трета страна са умишлени и целенасочени лъжи, защото няма никакво логическо обяснение защо ако само се ползва мрежата на оператора, тарифирането се извършва към договор на клиент на този доставчик“, коментира потребителят и определя това като „порочна търговска практика“, „злоупотреба с лични данни“ и „форма на психически тормоз и насилие над едно малолетно дете!“.
„Изпратих до КЗП жалба, на която въпреки предоставените доказателства, ми отговориха формално, че „доводите на другата страна били, че от посочения номер били изпращани СМС-и” и направо се подиграха с един нормален гражданин. Няма кой да ме убеди, че чисто физически дори възрастен човек, в полунощ, ще успее да изпрати 127 СМС-а с текст към номер.
Някои от СМС-ите са с интервал от 3-5 секунди. Личното ми мнение е, че въпросните „експерти” в КЗП са обвързани с телекома или директно са в тяхна услуга за такива злоупотреби.“, пише още бащата до НАЗП.
Последвайте ни
3 Коментара: